نشست مشترک هیئت رئیسه خانه مطبوعات و شرکت گاز آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: نشست مشترک هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان و شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با رویکرد ارتقای تعاملات سازنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدرضا رهنمای توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز استان در این دیدار صمیمی، اصحاب رسانه را بازوان مستحکم شرکت گاز استان در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی و حفظ جان هم استانی های عزیز معرفی کرد و گفت: گاز طبیعی بدلیل ماهیت خطرآفرینی و بعد فاجعه بار حوادث مربوطه، همواره در صدر رخدادهای جامعه قرار داشته و هر اقدامی حتی اگر منجر به نجات جان یک همشهری نیز شود ارزشمند خواهد بود.

وی به تشریح عملکرد شرکت در حوزه گازرسانی شهری و روستایی پرداخت و افزود: هم اکنون 93 درصد خانوار روستایی و 100 درصد خانوار شهری بهره مند از گاز طبیعی می باشند که در آینده نزدیک و با اتصال روستاهای در دست اجرا به مدار مصرف گاز طبیعی، این رقم بهره مندی روستاها به 97 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر استانی درخصوص عملکرد مطلوب گازرسانی در خطه آذربایجان شرقی تصریح کرد: بنا به بیانات ریاست محترم جمهوری "در کجای دنیا (حتی امریکا و اروپا) این تعداد گازرسانی به روستاها و شهرها را داشته ایم؟ "

توحیدی با اشاره به این عملکرد قابل قبول اعلام کرد: حتی مرزی ترین نقاط استان که به کوهستانی و صعب العبورترین مسیرها معروف هستند، نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سال گذشته ماحصل اجرای مصوبه شورای عالی اقتصاد و گازرسانی به واحدهای صنعتی مشمول این مصوبه، بیش از 35 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف سوخت مایع بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: برابر مصوبه شورای اقتصاد در سال 95 مبنی بر توسعه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی که بدلیل بعد مسافت از خط گازدار و لزوم اجرای خط اختصاصی، از سوخت مایع استفاده می نمودند، با صرف هزینه حداکثر تا مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی دولت برای هر واحد، نسبت به نزدیک رسانی گاز و بهره مندی این بخش ها از سوخت پاک و ارزان اقدام  گردیده است.

توحیدی  افزود: در سال گذشته حدود 50 درصد از صنایع مشمول این مصوبه ، نزدیک رسانی گردیده اند و تأمین گاز مابقی مشمولین نیز در برنامه کاری شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: اجرای این مصوبه علاوه بر کاهش هزینه های جاری مصرف کنندگان صنعتی، منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی نیز می شود.

همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌‎ای در استان اظهار داشت: تعامل دو سویه با نهادهای دولتی و غیردولتی یکی از مهم‌ترین اهداف و تکالیف اساسنامه‌ای خانه مطبوعات محسوب می شود.

وی با بیان این‌که امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ویژه برنامه‌های مختلفی از سوی خانه مطبوعات پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت گاز یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین نهادهای خدمات‌رسان در طول سالیان گذشته بوده که میزان ظرفیت نفوذ خدمات شرکت در شهرها و روستاها نشان از عملکرد ارزشمند این مرکز بوده است.

شفیعی با اشاره به این‌که امسال بخش جنبی جشنواره مطبوعات استان با موضوع مصرف بهینه انرژی برگزار خواهد شد، گفت: درصدد اختصاص پنل ویژه شرکت گاز استان در جریان برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان نیز هستیم.

اسد فلاح، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان نیز در سخنانی عملکرد شرکت گاز در حوزه اطلاع رسانی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هدف از این دیدار انتقال ایده های نو و به روز در ارتقای تعاملات سازنده و انعقاد تفاهم نامه های همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی اعم از برگزاری جشنواره مطبوعات استانی با محوریت شمال غربی، نمایشگاه های کتاب، دوره های آموزش خبرنگار انرژی، مسابقات ورزشی و ... است.

لازم به ذکر است، در این نشست مشترک  فتح اله زاده، رئیس روابط عمومی شرکت با بیان دیدگاه ها و انتظارات متقابل شرکت و اصحاب رسانه گفت: مهمترین هدف از تعاملات سازنده با اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان اصلی اطلاع رسانی در جامعه، بکارگیری افکار و ایده های نو در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی در بین مشترکین می باشد.

کد خبر 710908

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha