«گنجینه الاسرار» به زیور طبع آراسته شد

خبرگزاری شبستان: کتاب « گنجینه الاسرار» به خط استاد اکبر نیکخو و مشتمل به اشعار مراثی عمان سامانی به همت انتشارات «آماره» به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانشرقی امروز در اختتامیه جشنواره مشق مهر با اشاره به برگزاری نامه های موفق فرهنگی و هنری در شهرستان مراغه گفت :پنجمین جشنواره خوشنویسی «مشق مهر» در سال ٩٧، سومین برنامه‌ی شاخص و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی و هنری است که به همت هنرمندان شهرستان مراغه اجرا می گردد و این بیانگر مدیریت بسیار عالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همت و اراده هنرمندان این خطه میباشد .

وی با اشاره به پتانسیل موجود در حوزه هنر خوشنویسی در منطقه جنوب استان گفت: ما در کمتر از ٦ ماه شاهد برگزاری دو جشنواره بسیار مهم در حوزه هنر خوشنویسی در منطقه جنوب استان هستیم و این امر بیانگر اینست که پتانسیل بسیار بالا و هنرمندان توانمندی در این رشته از هنر در این منطقه وجود دارد .

محرمی همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت آثار رسیده به پنجمین جشنواره خوشنویسی«مشق مهر» گفت : هرچند تعداد آثار رسیده به این دور از جشنواره نسبت به دوره های قبل ؛ از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، اما در کنار این امر کیفیت آثار نیز بسیار حایز اهمیت است  و با توجه به اعلام هیئت محترم داوران جشنواره کیفیت آثار رسیده به این جشنواره بسیار مطلوب و غنی می باشد.

دبیر جشنواره مشق مهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفتاین جشنواره با هدف ترویج هنر خوشنویسی، پویایی هنر و معرفی آثار فاخر و در ٢ بخش استانی در در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نیز در بخش شهرستانی ویژه هنرآموزان و دانش آموزان برگزار شد.

وی ادامه داد: از بین کل آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، بیش از ١٢٠ اثر در در بخش استانی و ١٠٠ اثر در بخش شهرستانی در اختیار هیئت محترم انتخاب و داوران قرار گرفت که نهایتا ٧٥ اثر انتخاب و در قالب نمایشگاه در نگارخانه استاد نیکخوی مراغه به نمایش درآمده است.

محرمی اضافه کرد: در این جشنواره، کارگاه تخصصی هنر خوشنویسی با محور نگاهی به آثار مرحوم استاد احمد جودی برگزار و کتاب گنجینه الاسرار با مضمون اشعار عمان سامانی به خط استاد نیکخو رونمایی می شود.

وی گفت: این کتاب که به خط استاد اکبر نیکخو و مشتمل به اشعار مراثی عمان سامانی توسط انتشارات «آماره» به زیور طبع آراسته شده است یکی از منابع معتبر و در عین حال یکی از آثار فاخر در حوزه خوشنویسی است.

قادر جویا، یکی از شخصیتهای فرهنگی و عضو سابق شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین ضمن اشاره به تاریخ درخشان هنر خوشنویسی و همچنین فن کتابت در شهرستان مراغه  گفت : مراغه همواره خاستگاه هنرمندان بزرگی چون «معین الاسلام» بوده که منشا ظهور و بسط هنر خوشنویسی در منطقه گردیده اند.

شایان ذکر است، نمایشگاه پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی «مشق مهر» از ٢٩ خرداد لغایت ٥ تیرماه همه روزه از ساعت ١٧ الی ٢١ در محل نگارخانه استاد نیکخو واقع ئر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه پذیرای علاقمندان می باشد.

کد خبر 712215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha