مسؤولان از ارایه آمارهای غلط پرهیز کنند

برزگر با تأکید بر این‌که مردم وضعیت اقتصاد، اشتغال و بیکاری را مشاهده می کنند، گفت: انتظار داریم دولت آماری را که منطبق با واقعیت‌های جامعه است، اعلام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جمشید برزگر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر جلب مشارکت مردم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور از سوی  دولت اظهار داشت: : منافع ملی را نباید نادیده گرفته شود.

وی با بیان این‌که مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم یک واقعیت انکار‌ناپذیری است، افزود: بهتر است مردم را با آمارهای غلط فریب ندهیم، چراکه  مردم وضعیت اقتصاد، اشتغال و بیکاری را مشاهده می کنند.

برزگر خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم از مسؤولان خود حق و حقوق آذربایجان و شهر تبریز را مطالبه کنیم و امروز اگر به عنوان شهر ششم انتخاب شده‌ایم، باید از این خبر غمناک تاسف بخوریم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: ایراد اصلی استان و تبریز ارائه آمارهای غلط است، مسوولان نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی را پنج درصد اعلام می‌کنند و به گونه‌ای اعلام کرده‌اند که اصلا بیکاری در این استان وجود ندارد در حالیکه خود نمایندگان مجلس به صراحت می‌گویند که بیشترین مراجعه‌کننده به آنها جوانان بیکار است.

وی ا اشاره به اینکه شفافیت آماری در کشور وجود ندارد، افزود: آمار بیکاری در کشور کاملا مشخص است، با مولفه‌ای که یک فرد را بیکار می‌دانند، می‌توان گفت که ایران دارای ۱۲ میلیون بیکار است ولی مرکز آمار ایران بین ۴ تا ۶ میلیون بیکار اعلام شده است.

برزگر با تأکید بر این‌که دولت آماری را که منطبق با واقعیت‌های جامعه است، اعلام کند، گفت: هیچ‌کسی در استان نمی‌تواند تعداد واحدهای تعطیل شده، نیمه تعطیل و غیره را به صورت دقیق اعلام کند، با مردم شفاف باشیم و مردم را با آمارهای غلط فریب ندهیم.

کد خبر 713344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha