جریان بیداری اسلامی با تلاوت قرآت در ایام حج مواج می شود

دغاغله قرائت قرآن را بهترین شیوه تبلیغ در آیین سیاسی عبادی حج دانست و گفت: اعزام های تبلیغی نه تنها دروغ پردازی های دشمن را خنثی کرده بلکه شخصیت هایی از دیگر کشورها را به مدافع ایران و تشیع تبدیل کرده است.

مهدی دغاغله، داور و قاری بین المللی قرآن و عضو کاروان اعزامی نور به سرزمین وحی تلاوت کلام الهی را مهمترین پل ارتباطی میان آحاد جامعه اسلامی دانست و به خبرنگار شسبتان گفت: تجارب سال های گذشته نشان می دهد که قرائت قرآن به عنوان زبان مشترک تمامی مسلمانان جهان می تواند به عنوان کلید تمامی درهای بسته در مسیر تعامل و وحدت هرچه بیشتر امت اسلام باشد.

وی اظهار کرد: تلاوت اثرگذار قرآن باعث شده که قاریان حتی به مساجد و سایر اماکن مذهبی که پیروان عادی مذهب شیعه مجاز به ورود به آنها نیستند راه یابند، که این اثرگذاری در کنگره عظیم حج که زائران از تمامی مذاهب و فرق اسلامی در آن حضور دارند دوچندان می شود.

دغاغله قرائت قرآن را بهترین شیوه تبلیغ و اطلاع رسانی از ارزش های انقلاب و پیام های تشیع در آیین سیاسی عبادی حج دانست و تصریح کرد: گستردگی آیات قرآن و دربرگیری موضوعات متنوع در آن می تواند بهترین موضوعات را برای پرداخت در تلاوت های تبلیغی به ویژه متناسب با موضوعات روز و مبتلابه جامعه در اختیار قاریان و تالیان کلام الهی قرار دهد.

 

عضو کاروان نور اعزامی به حج تمتع در سال جاری با اشاره به بیداری شکل گرفته در جهان اسلام ادامه داد: این بیداری و موج پرخروش آن که کشورهای مختلف را درمی نوردد باید در تلاوت ها از طریق انتخاب آیات وحدت مورد تاکید قرار بگیرد، از این رو انتخاب قراء خوش صدا که بدون سیستم های صوتی نیز توانایی قرائت فاخر را داشته باشند ضرورت دارد.

وی درباره دیگر عوامل اثرگذار بر شدت بخشیدن به موج بیداری اسلامی از طریق قرائت آیات نورانی وحی ابراز کرد: تسلط بر زبان عربی مهمترین این راهکارها است، چراکه برای تحقق عملی مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مفاهیم قرآن، نیاز به فهم ضمنی آیات از طریق تسلط بر زبان عربی دارد تا بتوان آیات را متناسب با شرایط انتخاب و تلاوت کرد.
دغاغله تاکید کرد: آشنایی و تسلط بر زبان قرآن بهترین ابزار برای ارتباط و وحدت با دیگر مسلمانان است چراکه زمینه مفهومی خواندن قرآن و درک پیام ها و تاکیدات آن را برای قاری فراهم می کند.

 

وی درباره نتایج و آثار مثبت اعزام های تبلیغی در ایام حج تمتع بیان کرد: این تاثیر در طول بیش از سه دهه پس از انقلاب به خوبی مشهود است، به ویژه در امر خنثی کردن شبهات و دروغ پردازی های دشمنان خودی و غیرخودی که مباحثی همچون تحریف مصحف شریف توسط ایرانیان را مطرح می کنند.

دغاغله خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیت ها و چهره های شناخته شده جهان اسلام پس از حضور در محافل قاریان و حافظان ایرانی خود به مبلغ نظام تبدیل شده اند و در مقالات و سخنرانی های متعدد به خنثی سازی شبهات و دروغ پردازی ها علیه ایران و شیعیان کمک کرده اند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 71443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha