دیدار یک هزار نفر از روحانیون و کارگزاران تمتع 90 با رهبر انقلاب

مدیر جذب و ساماندهی روحانیون بعثه مقام معظم رهبری گفت: یک هزار نفر از روحانیون معینه ها و کارگزاران حج تمتع سال 90 فردا با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

حجت الاسلام رجبعلی زمانی، مدیر جذب و ساماندهی روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در رابطه با این دیدار به خبرنگار شبستان گفت: فردا یک هزار نفر از روحانیون، معینه ها و کارگزاران حج تمتع 90 برای استفاده از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با ایشان دیدار می کنند.

وی افزود: رهنمودهای روشنگرانه رهبری در رابطه با چگونگی برگزاری حج، نوع برخورد با مسلمانان سایر کشورها و نحوه استفاده و بهره مندی بیشتر اخلاقی، اجتماعی، عرفانی از حج، همواره برای روحانیون و کارگزاران حج و هم برای زائران راهگشا و چراغ راه بوده است.

 

مدیر جذب و ساماندهی روحانیون بعثه رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت و عظمت حج تصریح کرد: امام صادق (ع) در بیان جایگاه حج، حج را یکی از ارکان 5 گانه اسلام در کنار نماز، روزه، زکات و سایر ارکان برشمرده است. حج تمتع، با عظمت و شکوه خاص خود که بیش از 2 و نیم میلیون مسلمان در آن شرکت می کنند و هدفی جز خدایی شدن ندارند، بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به حضور روحانیون استانها و شهرستان های مختلف کشور در این دیدار خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها با توجه به بعد مسافت و سختی رفت و آمد، این دیدار ابتدا تنها برای روحانیون تهران، قم و استانهای نزدیک مانند قزوین و ... برنامه ریزی شده بود. اما با توجه به استقبال و درخواست فوق العاده زیاد روحانیون از سایر شهرستانها، زمینه حضور آنها نیز در این دیدار فراهم شده است.

 

حجت الاسلام زمانی افزود: با توجه به افزایش چند روزه حج تمتع امسال، نسبت به سال قبل موضوع شناخت بیشتر مکه و مدینه و اتفاقات تاریخ اسلام، در برنامه کار روحانیون کاروانها قرار گرفته است. مدیریت آموزشی بعثه نیز منابعی را در این زمینه معرفی کرده و در اختیار روحانیون قرار داده است.

وی افزود: توجه به مسایل عرفانی و سیاسی حج به خصوص شناخت تاریخ اسلام در کنار مسایل و احکام عمومی به روحانیون کاروان ها توصیه شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 71472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha