عدم کادر سازی و تربیت متخصص، مهمترین مشکل جامعه است

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با اشاره به اهمیت توجه به نیروی انسانی متخصص گفت: عدم کادر سازی و تربیت متخصص، مهمترین مشکل جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در نشست با علی اکبر حجت رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرک صنعتی استان یزد گفت: آینده نگری یکی از نیازهای امروز جامعه ما است که بایستی با برنامه ریزی بتوانیم در این زمینه مدیر تربیت کنیم.

وی افزود: ما جان ها و مال های زیادی در دوران های مختلف به واسطه ایستادگی در مقابل دشمنان داده ایم اما متاسفانه بسیاری از مواقع آینده نگری نداشته ایم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: ما باید کشور خود را با آینده نگری و خلاقیت فرهنگی به سوی تعالی پیش ببریم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: برای ساختن جامعه در حوزه های فرهنگی و اقتصادی نیازمند ابتکار و خلاقیتی هستیم که بتواند نیاز انسان امروز را در این حوزه ها برآورده کند.

وی گفت: مدیریت ما در تمامی ساحت ها نیازمند علم و تخصص است و این دغدغه ای است که مدیران فرهنگی و اجتماعی باید آن را دنبال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: یکی از مشکلات عدم کادر سازی و تربیت متخصص و مهندس در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که باید توجه ویژه به این امر داشته باشیم .

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: امروز فرهنگ و اقتصاد به هم گره خورده است و اقتصاد نیز سهم بسزایی در فرهنگ  دینداری دارد لذا ما باید با رونق اقتصادی و با نگاه به کمبودها و فرصت ها، برنامه ریزی دقیق فرهنگی داشته باشیم.

وی گفت: ما در استان تعداد 810 کانون فرهنگی و هنری داریم که 340 کانون در شهر یزد است و که رسالت آن ها کار فرهنگی و فرهنگ سازی است و سعی دارند تا مساجد را از تک بعدی بیرون بیاورند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد جذب نسل امروزی جامعه فعالیت های خود را در مساجد پیگیری می کند.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: امروز نگاه حزبی و گروهی عاملی در مشکلات ما شده است در صورتی که اگر به انسانیت افراد نگاه کنیم هیچ گاه مشکلات در این زمینه نخواهیم داشت.

وی افزود: ما معقتیدم که خرد جمعی باید جامعه را فرا گیرد و با تقسیم وظایف کارها را به صورت احسن برگزار کنیم و با فکر فرهنگی در جهت پیشرفت جامعه گام برداریم.

کد خبر 722308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha