عدم اقبال نسل جوان و مخاطبان امروزی، یکی از معضلات و مشکلات در مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به کارکردهای مساجد گفت: عدم اقبال نسل جوان و مخاطبان امروزی، یکی از معضلات و مشکلات در مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: ما در استان یزد تعداد 810 کانون فرهنگی هنری داریم که فعالیت های فرهنگی در مساجد را پیگیری می کنند و سعی دارند تا کارکردهای فرهنگی مساجد را دنبال کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد 25 سال فعالیت های خود را به صورت غیر رسمی داشته اند که در کنار مساجد به منظور خروج از تک بعدی بودن مساجد و حاکم شدن فضای فرهنگی و هنری فعالیت می کردند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام به عنوان پایگاه های اجتماعی بودند که تمامی فعالیت ها و امور مربوط به جامعه را پیگیری می کردند.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: چیزی که از کارکرد مساجد در امروز شاهد هستیم شاید با قوت قبل مبنی بر هم افزایی متولیان مساجد در تصمیمی گیری ها و حضور همگان در مساجد نباشد و متاسفانه کارکردهای مساجد تنها به دعا و نماز ختم می شود.

وی گفت: مشکل امروز ما نداشتن برنامه منطقی و درست در مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: با توجه به تقسيم وظائف در حوزه مسجد متولي امر سازه ان اوقاف و مديريت ائمه جماعت به عهده سازمان تبليغات و برنامه ريزي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در حوزه وظائف ماست كه سعي داربم با هم افزايي هر چه بهتري فضايي فرهنگي در مسجد ايجاد كنيم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: یکی از مشکلات و معضلات امروز در مساجد، عدم اقبال مخاطبان و نسل امروزی به مساجد است و در این راستا نیز در عرصه تولید مخاطب دچار پریشانی شده ايم که علت آن عدم زيبا سازي سازه ها و عدم توجه به جذب مخاطب از این طریق و همچنین عدم وجود برنامه های مناسب و بی توجهی متولیان به این برنامه ها است.

وی گفت: مساجد ما باید از نسل جوان امروز با برنامه ها و ملاطفت پر باشد و باید استفاده از ابزار و تکنولوژی های جدید آنها را جذب کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: برگزاری اردوی مجازی با محوریت برنامه های مختلف از جمله نجوم در قران و برگزاری کاروان های دانایی از جمله برنامه های ما است که سعی داریم تا مخاطبان را جذب کنیم.

حجت الاسلام گرجی گفت: واکسینه کردن جامعه نیاز به خرد جمعی و اتاق فکر برای شناخت آسیب ها و مشکلات است و لذا با این اعتقاد از هر نهاد  صاحب فکری کمک بگیریم و به دنبال اجرای برنامه های علمی و فرهنگی باشیم.

کد خبر 723202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha