مردم از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان ها به خوبی استفاده کنند

مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به در دسترس بودن کتاب در جامعه گفت: مردم از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان ها به خوبی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید باقر میر عبداللهی مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور شب گذشته(12 شهریور)  در مراسم اختتامیه جشنواره ملی « کتابخوانی رضوی» در باغ دولت آباد یزد گفت: کلمه عمومی هم وصف کتاب و هم مراجعه کننده است به گونه ای که نهاد کتاخانه های سعی دارد قید عمومی را در کتاخانه ها در نظر بگیرد و اگر به صورت تخصصی کار دارد ولی غلبه بر کتاب های عمومی است .

وی افزود: بچه های ما دست کم تا زمانی که به دانشگاه راه پیدا می کنند در سطح عمومی قرار دارند.

مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کلمه عمومی در زمینه مخاطبین نیز است و محل مراجعه عموم است .

میرعبداللهی گفت: این که کتاب کالای گرانی است و در دسترس نیست، نهاد کتابخانه هایع مومی این را را نشان می دهد که این درست نیست. و هر فردی می تواند به صورت رایگان به کتاب دسترسی داشته باشد.

وی افزود: توجیه در زمینه کم بودن سرانه کتابخانه های عمومی مبنی بر سینه به سینه بودن را متفاوت کرده است به گونه‌ای که نهاد کتابخانه های عمومی به علم مکتوب و کتاب توجه دارد و توجه به میراث مکتوب دارد.

‌‌ مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: خوب است که از این ظرفیت حاضر که در استان یزد111 کتابخانه نهادی و مشارکتی داریم که عضویت و مشارکت در آنها بسیار آسان است، استفاده شود.

کد خبر 725744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha