کعبه بی ولایت هیچ ارزشی ندارد

مبلغ امور دینی گفت: ولادت حضرت علی (ع) در خانه کعبه و محل شکاف دیوار کعبه برای ایشان نشانه این است که خداوند می خواهد به انسانها بفهماند که حج بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام حسینی مبلغ امور دینی در گردهمایی بزرگ زائران تهرانی حج تمتع در وزرشگاه آزادی گفت: حج طبق روایات میهمانی خداوند است و انسان باید خود را برای این میهمانی آماده کند.

وی ادامه داد: حج تمتع به این دلیل به این نام خوانده شده است که در این حج حاجیان دو بار محرم می شوند و در میان این دو احرام می توانند از مواهبی که در هنگام احرام از آنها محروم بوده اند بهره ببرند و به همین دلیل این حج، تمتع نامیده شده که به معنای بهره وری است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجه تسمیه خانه خدا گفت: خانه خدا به این دلیل کعبه خوانده شده که مکعب است و دلیل مکعب بودن آن این است که در روایات آمده که این کعبه مصداقی از عرش الهی و بیت مامور است و هر کدام از گوشه های خانه کعبه محل یکی از تسبیحات اربعه است.

 

این مبلغ امور دینی با اشاره به رکن های خانه کعبه گفت: هر گوشه از کعبه یک رکن است که مهمترین ارکان آن رکن حجرالاسود است که طواف خانه کعبه از آنجا آغاز می شود و استلام حجرالاسود مستحب است رکن های دیگر چون هر کدام به طرف یک شهر بوده اند به نام آن شهرها نامگذاری شده اند که عبارتند از رکن عراقی، رکن یمانی، رکن شام.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دلیل نامگذاری حجرالاسود گفت: این یکی از سنگهای بهشتی و سفید بوده و زمانی که به روی زمین نازل شده سفید بوده و نورافشانی می کرده اما طبق روایات به دلیل گناه گناهکاران سیاه شده بود.

وی با اشاره به شکاف خانه کعبه گفت: محل شکافته شدن خانه کعبه از جاهایی است که دعا مستجاب می شود و همین مساله نشانه این است که کعبه بی ولایت هیچ ارزشی ندارد.

شایان ذکر است گردهمایی بزرگ حجاج تهرانی پنجشنبه 14 مهر در مجموعه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 72714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha