دو هزار و ۴۰۰ معلم در آذربایجان‌شرقی به زودی بازنشست می‌شوند

خدابخش گفت: تا پایان امسال نیز ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مجموعه آموزش و پرورش بازنشست شده یا بازنشست خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در تبریز با بیان اینکه امروز 680 هزار دانش آموز در سراسر استان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، اظهار داشت: اهمیت نقش معلمان و نظام آموزشی کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که تا پایان امسال نیز 2 هزار و 400 نفر از مجموعه آموزش و پرورش بازنشست شده یا بازنشست خواهند شد، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نبوده و حتی یک نفر لازم التعلیم نیز نداریم.

خدابخش با اشاره به این‌که در زمان کنونی زندگی بشر با علم، تحصیل و آموزش عجین شده است، افزود: علم و فناوری روز به روز در حال پیشرفت بوده و باید همه به ویژه معلمان سطح علمی خود را مدام ارتقا دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که گفتار، کردار و حتی پوشش معلمان در دانش آموزان تاثیرگذار است، تصریح کرد: انتظار داریم نظام آموزشی در کنار تعلیم به تهذیب دانش آموزان نیز توجه کند.

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد، یادآوری کرد: معلمان و دانش آموزان نشان دادند که در کنار میادین علم و ورزش در حوزه های ارزشی نیز برای جمهوری اسلامی کار بی نظیری انجام دادند.

کد خبر 729277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha