نهضت عاشورا مختص تمام بشریت است

سردار جعفری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران با الهام از نهضت امام حسین(ع) پیروز شده و در قلب اروپا و آمریکا گسترش یافته است، گفت: نهضت عاشورا مختص تشیع و اسلام نیست؛ بلکه برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای تبریز اظهار داشت عاشورا یک جریان و نهضت بود، که عبرت گرفتن از آن مهم‌تر از اشک ریختن و لباس سیاه بر تن کردن است.

وی با بیان این‌که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ، جریانسازی کرده و عبرت از عاشورا گرفتند، خاطرنشان کرد: عاشورا نشان داد تا برای حفظ اسلام و آرمان‌های اسلامی باید از هر چیزی گذشت چراکه امام حسین(ع) در این راه از طفل ۶ ماهه خود گذشت. 

سردار جعفری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران با الهام از نهضت امام حسین(ع) پیروز شده و در قلب اروپا و آمریکا گسترش یافته است، تصریح کرد: افرادی که برای مادیات انقلاب کردند، الان نیز به سرمایه‌دارانی بزرگ تبدیل شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: اگر جریانی با نام «از کجا آورده‌اید؟» برای برخی‌ ایجاد شود، قطعاً جوابی نداشته و حتی شاید به ضدانقلاب تبدیل می‌شوند. نخواهند داشت.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته برگ زرینی در تاریخ بزرگ ملت ایران است و دفاعی بی‌بدیل در تاریخ انسانیت رقم زد و ادامه نهضت انسان‌ساز امام حسین(ع) و ترجمان هیهات من‌الذله است. 

سردار جعفری تقویت فرهنگ مقاومت، ایثار، صبر، ولایت‌مداری را از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس با دلاورمردی و جانفشانی رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و به حق دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه نهضت عاشورا مختص تشیع و اسلام نیست؛ بلکه برای بشریت است، ادامه داد: هزاران هزار شهید در راه اسلام داده و از وطن خود محافظت کردیم و همچنان پای انقلاب خود ایستاده‌ایم.

کد خبر 728755

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha