دشمنان در عرصه های فرهنگی و اقتصادی نظام متمرکز شده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی گفت: اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی روبه‌رو بودیم، امروز در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که توطئه های دشمن در عرصه های فرهنگی و اقتصادی متمرکز شده است، اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی روبه‌رو بودیم، امروز در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد داعش، شبهات گوناگون، تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی از جمله راهبردهای دشمن علیه ایران است و اگر در هشت دفاع مقدس پیروز بودیم به خاطر خودباوری و خداباوری بود که همان دو راه می‌تواند ما را پیروز جنگ جدید هم کند. 

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: در دوران جنگ؛ دشمن با حمایت بیش از ۴۰ کشور و تا دندان مسلح به ایران حمله کرد و حتی بعثی‌ها ادعا کرده بودند که تا یک هفته تهران را خواهند گرفت ولی ما غریبانه و مظلومانه جنگ کردیم و همان کشوری بودیم که حتی یک سیم خاردار هم نداشت.

عالی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی نهضت حسینی را دوباره احیا کرد و عامل اصلی مقدس شدن آن، الگو گرفتن از عاشورا بود، در جنگ تحمیلی با اینکه جنگ بود ولی توانستیم اسلام و نهضت حسینی(ع) را به جهان نشان دهیم.

وی با بیان این‌که رزمندگان با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی و همچنین اعتماد و اتکا به خداوند پیش رفتند، تصریح کرد: الان نیز در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم و باید خودباوری و خداباوری را پیش بگیریم. 

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آغاز سال تحصیلی فرصتی برای توجه به امر تربیت دینی نسل آینده انقلاب است، اظهار داشت: لازم است تا آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه جدی به آنها و تربیت‌شان کنند چراکه همیشه از بخش پرورش غافل مانده‌ایم.

عالی تاکید کرد: اگر صرفا جامعه تحصیلی در حیطه آموزشی قرار گیرد، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود در حالیکه باید در کنار آموزش باید به مسائل فرهنگی، فضای اطلاعاتی، مجازی و شهبات ایجاد شده توجه بیشتری کرد و آن حوزه‌ها را تقویت کرده و شبهه‌زدایی کنیم.

کد خبر 728754

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha