افزایش ۱۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: آمار ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در فصل تابستان ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ فرشاد رستمی، معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای استان آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در تابستان امسال به دلیل رویداد بین‌المللی تبریز 2018 تعداد چهار میلیون و 402 هزار نفر گردشگر داخلی از اقصی نقاط ایران اسلامی به آذربایجان شرقی وارد شده اند.

وی با اشاره به این‌که آمار ورود گردشگران داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 42 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش نرح ارز از جمله دلایل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران خارجی به کشور و استان بوده است.

رستمی ادامه داد: آمار ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در فصل تابستان 492 هزار و 500 نفر بود که این آمار نسبت به تابستان سال گذشته حدود 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی در شهرهای تهران و کیش، اجرای برنامه‌های شب تبریز در برج میلاد تهران و برگزاری جشنواره‌های مختلف بومی و محلی و صنایع دستی از برنامه‌های اجرا شده این معاونت در راستای رشد و رونق گردشگری بوده است.

وی میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در فصل تابستان را بیش از 76 درصد اعلام کرد و گفت: مجموع مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و سایر مرکز 175 مورد است که علاوه بر این تعداد 112 اقامتگاه بوم‌گردی نیز فعال است.

 

کد خبر 729809

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha