۵۳ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

سمساری با بیان این‌که بیش از ۶۷۷ هزار بیمه‌شده اصلی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: ۵۳ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در استان پرداخت و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی 53 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان این‌که بیش از 677 هزار بیمه‌شده اصلی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت استان از خدمات تامین احتماعی بهره مند هستند؛ ضمن این‌که 167 هزار نفر مستمری‌بگیر داریم که ماهانه حدود 210 میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری نیز حدود 12 هزار و 200 نفر مقرری‌بگیر بیکاری داریم که حدود که به صورت ماهانه حدود 16 هزار میلیارد تومان مقرری به آنها پرداخت می‌شود.

سمساری با اشاره به فعالیت 28 شعبه در این استان گفت: بیش از 90 درصد از لیست‌ پرداخت حق بیمه و بیش از 95 درصد پرداخت فیش‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که بیش از 80 درصد خدمات تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌شود، گفت: هدف سازمان حفظ اشتغال و ارائه خدمات سریع و آسان به بیمه‌شده و کارفرمایان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کلیه خدمات درمانی در مراکز ملکی بدون نیاز دفترچه و بر اساس کد ملکی ارائه می‌شود، افزود: از 10 اردیبهشت تا 10 تیرماه سال جاری، بخشودگی جرائم اجرا شد و حدود 190 میلیارد تومان بدهی معوق کارگاه‌ها تقسیط شد که بیش از 60 میلیارد تومان مربوط به جرائم تأخیر در پرداخت کارگاه‌ها بوده و مورد بخشودگی قرار گرفت.

سمساری ادامه داد: می‌توانیم بدهی کارگاه‌های بحرانی را تا 45 قسط، تقسیط کنیم؛ برای بیش از 45 قسط نیز مدارک را به سازمان مرکزی ارسال کرده و در نهایت تا 60 قسط، تقسیط می‌کنیم.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 2 هزار و 500 درخواست برای تقسیط در بخشودگی جرائم داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از سوی سازمان مرکزی مشوق‌هایی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است. کارفرمایانی که از طریق کاریابی‌ها اقدام به جذب نیرو کنند، تا 2 سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

کد خبر 731571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha