برنامه های هنری با مضامین قرآنی حمایت می‌شوند

رییس کارگروه نظارت و ارزشیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این وزارت از برنامه های هنری با مضامین قرآنی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدجلال رضویزادگان، رییس کارگروه نظارت و ارزشیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در بازدید از مؤسسات قرآنی شهرستان عجب شیر و بررسی مشکلات آنها، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به اصول تبیین شده در آن، تنها راه حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وی فعالیت موسسات قرآنی را در آذربایجان شرقی مطلوب خواند و تصریح کرد: باوجود فعالیت و هجمه ‌های مختلف دشمن، باید به دنبال راهکاری برای دفع این خطرات باشیم که پناه بردن به قرآن و بهره ‌گیری از دستورات ائمه اطهار(ع) می‌تواند ما را به سر منزل سعادت برساند.

وی ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را از وظایف موسسات قرآنی و دارالقرآن ها برشمرد و گفت: مردم نیز باید بیش از این برای توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده و اجتماع تلاش کنند.

رضویزادگان بابیان اینکه انسان همواره به دنبال راهی برای کامیابی است، اضافه کرد: امروز نقش قرآن در زندگی برای حیات بشر بسیار ضروری است بنابراین کارکرد موسسات قرآنی می ‌تواند در آگاه‌ سازی جامعه بسیار مهم قلمداد شود لذا به ‌روز کردن موسسات قرآنی بسیار ضروری است.

رییس کارگروه نظارت و ارزشیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موسسات قرآنی باید قرآن را با بیش از پیش به زندگی و زبان مردم نزدیک کند.

وی بر اهمیت نقش مؤسسات قرآنی در ترویج اخلاق و سبک زندگی قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: در شهرستان عجب شیر پنج موسسه قرآنی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر است.

کد خبر 731737

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha