تمجید استاندار آذربایجان‌شرقی از شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز

خدابخش در جریان بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از شیوه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی شمال‌غرب کشور تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «مجید خدابخش» در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در عصر حاضر گسترش شبکه های ارتباطی و کانال های مختلف تلوزیونی وضعیت جدیدی پیش آورده و به ظاهر اقبال عمومی نسبت به کتاب را تحت تاثیر قرار داده است اما برگزاری نمایشگا کتاب می تواند بهانه ای باشد تا در طول چند روز فضای استان به سمت کتاب و کتابخوانی معطوف شود.

وی افزود: حضور خانواده ها و بازدید ها حتی در حد تماشای تیتر کتاب‌ها نیز می تواند در جهت آشناتر کردن مردم ما با موضوعی به نام کتاب و ایجاد زمینه های توسعه فرهنگ مطالعه، مفید واقع شود.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب در سطوح مختلف را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: محتوای برخی از کتاب ها شایستگی آن را دارد که با برگزاری مسابقات از متن این کتاب‌ها نسبت به فراگیری مطالعه آن اقدام کرد.

وی در رابطه با مفهوم اقتصاد کتاب گفت: بحث ما توسعه فرهنگ کتابخوانی است. در چند ماه گذشته، شرایط خاصی در کشور ایجاد شد و شاهد بالا رفتن قیمت اقلام متاثر از دلار بودیم و افزایش قیمت کاغذ و به دنبال آن افزایش قیمت کتاب از این فضا متاثر است. 

استاندار آذربایجان شرقی، در پایان گفت: بهترین راه حمایت دولت از کتاب، اختصاص ارز دولتی است. به نظر من این تصمیم می تواند صنعت چاپ و نشر را سر پا نگه داشته و توسعه دهد. 

کد خبر 736012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha