ایران یکی از مؤسسان سازمان ملل بوده است

دوتسنکو گفت: ایران همیشه در امور بین‌المللی فعال بوده و حتی در ایجاد سازمان ملل نقش مهمی داشته و جزو یکی از موسسان سازمان ملل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ماریا دوتسنکو» عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی "همکاری سازمان ملل متحد و ایران" که در مجتمع فرهنگی هنری ۲۲ بهمن تبریز برپا شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه دارای اسناد و تصاویر مهم تاریخی است که باید دیده شده و مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در ایران ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری مشترک خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ایران راه‌اندازی شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان این‌که اسناد ارایه شده نشانگر رابطه و سبقه تاریخی سازمان ملل و ایران است، خاطرنشان کرد: ایران همیشه در امور بین‌المللی فعال بوده و حتی در ایجاد سازمان ملل نقش مهمی داشته و جزو یکی از مؤسسان سازمان ملل بودند.

دوتسنکو با بیان این‌که دیپلمات‌های ایرانی در ثمر بخش بودن سازمان ملل نقش زیادی داشته اند، افزود: امروز نیز دیپلمات‌های ایرانی در توسعه و شکوفایی مبارزه با تروریست و رونق صلح نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی با بیان این‌که نخستین کمیسیون حقوق بشر در سال ۱۹۶۱ در ایران ایجاد شده است، گفت: تا به امروز از میان ۹ دبیرکل‌های سازمان ملل، هفت نفر از ایران بازدید کرده است.

کد خبر 739305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha