برگزاری جشنواره های استانی از ۱۸ دیماه تا ۲۵بهمن ماه در یزد

جوادیان زاده با اشاره به جشنواره های فجر استانی در یزد گفت: جشنواره های استانی از ۱۸ دیماه تا ۲۵بهمن ماه در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» در نشست خبری جشنواره های فجر استانی یزد گفت: امسال ما در سطح استان یزد و شهرستان ها اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در زمینه های تئاتر، تجسمی و فیلم داشتیم که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این برنامه ها شامل تئاتر خیابانی، تئاتر استانی، فیلم کوتاه تهران، جشنواره ملی پرسبوک، تئاتر چتر زندگی می توان نام برد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به بحث حقوق فرهنگی و هنری  مردم  در کنار حقوق های دیگر در جامعه ما سعی کردیم مردم یزد بتوانند از تولیدات فرهنگی و هنری کشور بهره مند شوند.

 

جوادیان زاده تصریح کرد: از جمله اقدامات در زمینه حقوق فرهنگی هنری مردم، جشنواره فجر است که برش استانی را داشتیم که استقبال زیادی از جشنواره های فرهنگی و هنری داشتیم.

 

وی افزود: ما در تمامی شهرستان ها سالن های سینما داریم که مردم می توانند فیلم های به روز را استفاده کنند اما ما باید کمک کنیم که پروژه های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان را تکمیل کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: امسال جشنواره فیلم فجر را در استان داریم که نزدیک به 14 فیلم جشنواره فجر امسال به طور همزمان در سینماهای استان نمایش داده می شود و تلاش می کنیم که نمایش آثار را در برخی از شهرستان ها نیز داشته باشیم.

 

جوادیان زاده ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر نیز از 17 دی ماه در محل تالار هنر آغاز می شود و 4 اثر و 3 نمایش خیابانی و اثر نمایشنامه خوانی در ان ارائه می شود .

 

وی گفت: برای اولین بار نیز جشنواره تجسمی فجر را در استان خواهیم داشت که آثار ما به نمایندگی در گالری های تهران از 11 تا 28 بهمن به نمایش گذاشته می شود.

 

 

کد خبر 754890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha