برگزاری برنامه ها با رویکرد معرفی نخبگان و نویسندگان بومی محلی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری اولین مراسم تجلیل از نویسندگان شهرستان تفت گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های خود را با رویکرد معرفی نخبگان و نویسندگان بومی محلی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» در مراسم تجلیل از نویسندگان شهرستان تفت با حضور مسئولان استان در این شهرستان گفت: ما در نظر داریم در تمامی شهرستان ها، برنامه هایی با رویکرد معرفی فرهیختگان و نویسندگان بومی به جامعه محلی داشته باشیم که اولین برنامه تجلیل از نویسندگان شهرستان تفت است .

وی افزود: آقای درخشانی یکی از نویسندگان بزرگ کشوری ما است که واقعا قدر ایشان شناخته نشده است زیرا ایشان روحیه ای افتاده دارند و همین بباعث شده کمتر شناخته شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: نثر پخته و آثار پرمحتوا از ایشان نویسنده ای بزرگ ساخته است که امیدواریم بتوانیم در یزد و حتی کشور بزرگداشت ایشان را داشته باشیم.

جوادیان زاده تصریح کرد: ما اگر امروز داعیه این را داریم که می خواهیم در برابر تهاجمات تمدنی و فرهنگی دیگران مقابله کنیم باید فرهنگمان دارای برجستگی های لازم باشد زیرا نویسندگان برجستگی های تمدنی جوامع هستند.

وی گفت: جامعه ای که قدر نویسندگان را نداند و حتی نویسنده نداشته باشد، مانند سطح مسطح است که به راحتی روی ان نوشته و فشار آورده می شود .

جوادیان زاده بیان کرد: دکتر گلشن نیز فردی است که 70 جلد کتاب زبان انگلیسی را تالیف کرده که هر فردی که در استان یزد با این زبان آشنایی دارد از نام این نویسنده و تالیفات وی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: اگر در کشوری یک فرد 70 جلد کتاب تالیف کرده باشد بسیار به وی ارج نهاده می شود اما متاسفانه ما در این زمینه کم کار کرده ایم.

 

کد خبر 756929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha