تعداد 122 طرح عمرانی و صنعتی در دهه فجر در شهرستان تفت به بهره برداری می رسد

محامدی با اشاره به برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تعداد 122 طرح عمرانی و صنعتی در دهه فجر در شهرستان تفت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد محامدی» در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: شهرستان تفت یکی از شهرستان های برجسته در حوزه گردشگری است که به واسطه حضور روستاهای زیاد در این شهرستان است که بالغ بر یک سوم روستاها با جمعیت 45 هزار نفر این برجستگی بوجود آمده است.

وی افزود: این شهرستان به عنوان شهرستان ییلاقی و گردشگری است که در روزهای پایان هفته حدود 250 هزار نفر جمعیت شناور در این شهرستان وجود دارند.

فرماندار شهرستان تفت گفت: تفت از دو شهر، سه بخش و ده دهستان تشکیل شده است که افتخار داشته تا 400 شهید و 39 آزاده و 566 جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

محامدی تصریح کرد: ثبت بیش از 100 اثر ملی و تاریخی طبیعی، ثبت ملی نخل برداری روز عاشورا، مرمت 20 خانه تاریخی، 150 مورد اثر تاریخ، تهیه مسیرهای گردشگری، ساخت 2 هتل با ظرفیت 134 تخت، معرفی این شهرستان به عنوان 14 شهر طبیعی گردشگری از جمله ویژگی های این شهرستان است.

وی افزود: فعالیت 8 واحد بوم گردی و صدور محوز 20 واحد بوم گردی، احداث 116 کیلومتر بزرگراه در شهرستان، 1312 کیلیومتر شکبه گازرسانی، 9 هزار و 700 مشترک شهری، ضریب نفوذ 80 درصد تلفن ثابت، 32 مرکز مخابراتی در شهرستان، استفاده ارتباطات تلفن همراه در 250 روستا، 4 مخزن آب، آب رسانی با تانکر به 225 روستا از جمله اقدامات ما در این شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان تفت گفت: فعالیت 107 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان، اختصاص 3 سالن ورزشی در شهرستان، سه دانشگاه فعال، ساخت ده کتابخانه در شهرستان از جمله اقدامات ما است.

محامدی بیان کرد: 122 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 800 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداریم می رسد که 146 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی با 4 میلیون یورو و اشتغال 10 نفر و کشتارگاه با 25 نفر اشتغال، تکمیل پروژه آیت الله خامنه ای شهر تفت با 50 میلیارد ریال از جمله پروژه های ما در دهه فجر است.

فرماندار شهرستان تفت بیان کرد: افتتاح زمین جمن ده بالا، افتتاح دیالیز شهید بهشتی تفت از جمله اقدامات این شهرستان است.

محامدی خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت دهه فجر 466 برنامه است که شاخص ترین برنامه آن جشنواره قصه گویی چله انقلاب، برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی در نیر، مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله اقدامات دیگر ما است.

وی ادامه داد: آب رسانی طرح غدیر و سانیج با گذشته 15 سال که می تواند 70 روستای ما را از طرح تانکر رسانی کم می کند از جمله اقدامات ما در دست پیگیری است.

 

کد خبر 759985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha