اجلاسیه هنر و رسانه در تبریز برگزار شد

اجلاسیه هنر و رسانه کنگره سراسری شهید سرلشگر حسن باقری به همت بسیج سپاه عاشورا در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» عصر امروز در اجلاسیه هنر و رسانه کنگره سراسری شهید سرلشگر حسن باقری که در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از مبانی اعتقادی ملت ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن دستاوردهای ارزشمند این دوران باید یاد شهیدان و سرداران گرامی داشته شود تا نسل جوان جامعه نیز از اتفاقات آن دوران باخبر شده و برای همیشه در ذهن نسل های بعدی مردم ایران زنده بماند.

محمدپور گفت: دفاع مقدس، تأثیر شگرفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بر جای گذاشته و با توجه به اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن در تحولات بعدی جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، بررسی و شناخت ابعاد مختلف شخصیت متعالی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت چهره‌های برجسته‌ و ارزشی دفاع مقدس، ادای دینی به مجاهدت های آنان دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌ها در تحکیم مبانی دینی و ملی و تداوم بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و هنجارهای فرهنگی ملت ایران است، برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

وی با بیان این‌که همه به مفاهیم عالی و ارزش‌های متعالی دوران دفاع مقدس نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: باید گنج جنگ استخراج شود و به نسل جوان و آینده منتقل شود، امروز برنامه دشمنان بیگانگی فرهنگ جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است، چراکه می داند در این صورت می‌تواند روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران را تضعیف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه هستند، تصریح کرد: اگر شهید باقری در سن 24 سالگی توانست فرماندهی رزمندگان دفاع مقدس را بر عهده گیرد و به توفیقات بزرگی نائل شود، قطعا جوان امروز نیز می تواند ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار باشد.

محمدپور خواستار اعتماد و اعتقاد به جوانان در عصر حاضر شد و افزود: اگر نظام اسلامی در جاهایی به توفیقاتی رسیده است؛ حضور و نقش جوانان پررنگ بوده است، هدف از برگزاری این اجلاسیه نیز معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم هنرمندان و اهالی رسانه می باشد.

 

کد خبر 759656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha