بهره برداری  و راه اندازی تعداد 40 « خانه ورزش روستانی» به مناسبت ایام الله دهه فجر

شریعتی با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر گفت: به این مناسبت تعداد 40 « خانه ورزش روستانی» بهره برداری و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مسعود شریعتی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: خوشبختانه عرصه ورزش در چهل‌ساله انقلاب در همه عرصه‌ها افتخارآمیز بوده است، گفت: شعار امسال در این عرصه در چهل‌سالگی انقلاب تحت عنوان «چهل سال ورزش، چهل سال افتخار» نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه امروزه عرصه ورزش از بالندگی خوبی برخوردار شده و این سیستم توانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند، افزود: خوشبختانه سیستم ورزش در سراسر کشور توجه ویژه به نقاط محروم داشته است؛ چنانچه وزارت ورزش با برنامه‌های مطلوب خود پروژه‌های نیمه‌تمام و جدیدی را در نظر گرفته و بر روی این پروژه‌ها اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر بیش از ۱۸ پروژه که اکثراً چمن‌های مصنوعی هستند، در نظر گرفته شده‌اند تا در سطح استان یزد به بهره‌برداری برسند.

شریعتی از به بهره‌برداری رسیدن بیش از ۴۰ خانه ورزش روستایی با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: این مهم در ۴۰ نقطه از استان در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین بخشی از اعتبارات این مهم با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر تأمین شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: درواقع در نقاط مختلف استان یزد طرح‌هایی در دست اقدام است که با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند که امیدواریم این طرح‌ها با برطرف شدن مشکلاتشان، به دست مسئولین کشوری و استانی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

شریعتی در مورد اعزام تیم‌های ورزشی نیز بیان کرد: قبل از انقلاب اعزام تیم‌ها یا ورزشکاران شهرستانی به خارج از کشور معنا و مفهومی نداشت اما سال گذشته ۵۲ تیم ورزشی و امسال تاکنون ۴۷ نفر در قالب تیم‌های مختلف به خارج از کشور اعزام شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ باشگاه ثبت شده ورزشی در استان فعالیت نداشت اما اکنون آمار باشگاه‌های ورزشی ثبت شده به ۷۰۵ رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های شاخص حوزه ورزش و جوانان در ایام دهه فجر پرداخت و بیان کرد: جشنواره «۴۰ آیه زندگی» با مشارکت حوزه هنری یزد برگزار می‌شود که این جشنواره شامل برگزاری مسابقات قرآنی میان ورزشکاران است.

شریعتی همچنین از برگزاری جشن بزرگ ورزشکاران استان یزد به مناسبت دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مراسم از ۴۰ فعال ورزشی، پیشکسوت حوزه ورزش، خانواده شهدا، خیران حوزه ورزش و ... تجلیل می‌شود.

کد خبر 760485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha