دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی با امام جمعه تبریز

حجت الاسلام قمی در سفر یک روزه به استان آذربایجان‌شرقی با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «محمد قمی» امروز در نخستین سفر استانی خود پس از ورود به تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت حضور یافت و به مقام شامخ شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با حضور در بیت امام جمعه تبریز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: درخصوص مساجد طرحی در دست تهیه است تا مشکلات موجود در این مراکز با ارایه راهکارهای دقیق و کاربردی برطرف شوند.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: این طرح قرار است به محضر مقام معظم رهبری ارایه شود تا با هم افزایی دیگر دستگاه‌های متولی امور مساجد؛ مشکلات برطرف شوند، به عبارتی به دنبال حذف موازی‌کاری و حرکت در مسیر هم‌افزایی، هماهنگی و تعامل حداکثری میان نهادهای فرهنگی و دینی هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: فارغ از لوگو و آرم سازمانی به فکر هم افزایی با دیگر دستگاه ها در راستای تبیین اسلام ناب محمدی هستیم؛ اعتقاد داریم اگر کار برای انقلاب و نظام اسلامی از روی اخلاص و نیت خالصانه باشد، اثر خود را خواهد گذاشت.

فعالیت های قرآنی با متولی واحد در کشور پیگیری شود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم،، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و هنری ارزنده و ارزشمند بوده است، گفت: کارهای خوبی در حد توان و شأن صورت می گیرد که باید بنا به نیازهای روز جامعه باید  گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار توجه بیش از پیش به موضوع اعزام روحانیان به روستاها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده شد و تصریح کرد: تعداد روحانیان مستقر در روستاهای استان با توجه به جمعیت و پراکندگی جمعیت بسیار ناچیز است، باید تلاش شود تعداد روحانیان مستقر افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه عملکرد دارالقرآن کریم مطلوب و ارزشمند است، تصریح کرد: انتظار داریم در آینده تمامی برنامه‌ها و فعالیت های عرصه قرآنی کشور دارای یک متولی واحد باشد و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن های اسلامی مساجد، کارخانجات و دیگر مراکز دولتی و غیردولتی در آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز پرچم دار انجمن های اسلامی در کشور بوده و است و این نهاد می تواند بستر و زمینه ساز همکاری با هیأت امنای مساجد و امام جماعت برای حل مشکلات باشد.

کد خبر 765524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha