۷ ایستگاه قطار شهری تبریز در آستانه بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: تاکنون ۱۱ ایستگاه خط یک به بهره برداری رسیده و ۷ ایستگاه نیز آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مصطفی مولوی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: 26 هزار و 340 میلیارد ریال از سوی دولت و شهرداری برای قطار شهری این شهر هزینه شده که از این میزان اعتبار حدود 13 هزار و 340 میلیارد ریال از سوی دولت و حدود 13 هزار میلیارد ریال نیز از سوی شهرداری برای قطار شهری تبریز هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان این‌که ارزش واقعی و به روز شده کل اعتبار هزینه شده برای قطار شهری تبریز حدود 73 هزار و 680 میلیارد ریال است، افزود: بودجه سال جاری قطار شهری تبریز حدود 4 هزار و 180 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال از سوی شهرداری، یک هزار و 200 میلیارد ریال از سوی دولت و 180 میلیارد ریال از منابع جاری سازمان قطار شهری هزینه می شود.

مولوی گفت: امسال با صرف این اعتبارها خط یک قطار شهری به بهره برداری می رسد، حفاری تونل خط 2 ادامه می یابد و تلاش می شود عملیات حفاری خط 3 شروع و مطالعات خط 4 تکمیل شود.

مدیرعامل قطار شهری تبریز با اشاره به این‌که تاکنون 11 ایستگاه خط یک به بهره برداری رسیده و 7 ایستگاه نیز آماده بهره برداری است، تصریح کرد: ادامه حفاری از اولویت های خط 2 قطار شهری تبریز است.

وی افزود: هم اکنون حفاری این خط با استفاده از 2 دستگاه TBM در حال انجام بوده و تاکنون 5 هزار و 250 متر از این خط حفاری شده است که با ادامه این روند تا پایان سال 99 مرحله اول خط 2 قطار شهری تبریز ریل گذاری می شود.

مولوی یادآور شد: در خط 3 با تغییر کریدور این خط طول مسیر از 15 کیلومتر به 7.5 کیلومتر رسیده و 30 هزار میلیارد ریال به نفع مردم این شهر شده است، ضمن این‌که مطالعات خط 4 نیز از سوی مشاور در دست اقدام است.

کد خبر 783292

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha