مسجد پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مسجد مآمن دل های خسته غبار گرفته، جایگاه تقویت عزت، همبستگی ایمانی و نیز پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حسینیه گروه 60 رسالت نیروی زمینی سپاه در مکانی به وسعت 800 متر مربع با گنجایش یک هزار نفر و با هزینه ای افزون بر 15 میلیارد ریال در مدت دو سال احداث شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم بهره برداری از حسینیه فرماندهی گروه 60 رسالت نیروی زمینی سپاه پاسداران در تبریز اظهار داشت: از نگاه اسلام کارکردهایی از مساجد انتظار می رود و بایستی مساجد همانند مدارس عمل کرده و دانشگاه تربیت معارف باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود 90 درصد از شهدای هشت سال دفاع مقدس از بچه های مساجد بودند، گفت: در زمان جنگ تحمیلی مساجد مرکز پشتیبانی از جبهه ها بود و اعزام رزمندگان و کمکهای مردمی نیز از مساجد انجام می گرفت.

وی با بیان این‌که مسجد همواره سنگر مقاومت مومنانه در مقابل هجمه های دشمنان بوده است، تصریح کرد: مسجد مآمن دل های خسته غبار گرفته، جایگاه تقویت عزت، همبستگی ایمانی و نیز پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: دشمنان از همان اوایل انقلاب اقدامات براندازانه خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند و قصد تجزیه ایران را داشتند و این سبب شد که امام راحل و شورای انقلاب تشکیل سپاه پاسداران در دستور کار خودشان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه داد: این نهاد انقلابی با حضور ایثارگرانه و آگاهانه خود در برابر تهدیدات دشمنان ایستاده و زمینه تحکیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

وی نقش توپخانه سپاه را در دوران دفاع مقدس کلیدی و مهم خواند و افزود: توپخانه نقشی اساسی وارزشمند در آرامش رزمندگان و جبهه ها داشت و اگر توپخانه نبود شاید نمی توانستیم در بعضی از برنامه های از پیش تعیین شده خود موفق شویم.

کد خبر 783293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha