حرکت در مسیر ولایت از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان است

دیالمه گفت: انقلابی بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «دیالمه» امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) ترتیب یافت، با بیان این‌که کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات، مردم نهاد است، اظهار داشت: وزارت اطلاعات متعلق به مردم است و امنیت با کمک خود مردم تأمین می شود.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از مصادیق همکاری مردم با وزارت اطلاعات در ضربه به گروه‌های معاند و تکفیری در داخل کشور خاطرنشان کرد: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون، سند راهبردی امنیتی کشور و مبتنی بر احصاء محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

دیالمه با تأکید بر این‌که که حاصل بررسی‌های کلان امنیت ملی در پرتو رهنمودهای راهگشای امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و راهبردهای حاصل از تجربه و تخصص سربازان گمنام امام زمان(عج) است، افزود: امنیت در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها، از جمله مرزی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، امنیت در زمینه جان، مال و آبروی مردم است.

وی با بیان این‌که انقلابی بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) است، افزود: یکی از مهمترین وظابف وزارت اطلاعات ایجاد امنیت پایدار در کشور است چراکه اعتقاد داریم امنیت و آرامش حق مردم است.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مهم‌ترین چالش‌ها و تهدیدات امنیتی کشور پرداخت و اظهار داشت: جاسوسی و نفوذ در عرصه‌های مختلف یکی از اهداف سرویس‌های اطلاعاتی دشمن است که در این زمینه استکبار جهانی از ظرفیت‌ گروه‌های معاند خارج‌نشین از قبیل منافقان، سلطنت طلبان، جریانات چپ (کمونیست‌ها) و تجزیه‌طلبان استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که وظیفه اصلی جریان‌های معاند ایجاد شبهه و اختلاف در جامعه است، افزود: مثلث شوم آمریکا، غرب و صهیونیست وظیفه برگزاری نشست، هماهنگی و آموزش این جریان‌های معاند را با تامین و پشتیبانی مالی عربستان سعودی بر عهده دارند.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد اختلاف میان جریان‌های درون نظام، اختلاف بین مسؤولان، ناکارامد نشان دادن نظام، تلاش برای ترویج دین‌زدایی و فرهنگ غیراسلامی از جمله اقدامات دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی ایران است که مهم‌ترین وظیفه ما مقابله نرم‌افزاری می باشد.

وی ترویج و آگاهی‌بخشی به مسؤولان، نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه، توجه به حقوق و پیگیری مطالبات و شکایت مردم، شناسایی موانع و مشکلات روزمره در حوزه بیکاری، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تولید، تنظیم بازار ارز و گران فروشی را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد و افزود: هیچ گاه به دنبال محدود کردن نخبگان و سرمایه‌گذاران نیستیم.

دیالمه با اشاره به شناسایی و ضربه به تیم‌های تکفیری، منافقان و تجزیه‌طلبان در طول سال گذشته، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌ شرقی در مسیر انتقال تکفیری‌ها قرار دارد، تعدادی عناصر تکفیری که از طریق باندهای قاچاق در حال انتقال بودند، دستگیر شدند، ضمن این‌که در سال ۹۷ فعالیت منافقان در استان گسترده‌تر شده بود.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال گذشته ۶۰ نفر از عناصری که با سرپل‌های منافقان در ارتباط بودند و به با سو استفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی برای موج سواری در کشور بودند، دستگیر شدند، گفت: این عناصر به دنبال تهیه سلاح و مواد منفجره برای ایجاد اختلال در امنیت استان بودند که در این راستا ۵۰ نفر نیز شناسایی و توجیه شدند.

دیالمه یکی دیگر از مهمترین اقدامات این اداره کل را مقابله با مفاسد اقتصادی و اخلالگران بازار ارز و شرکت هرمی دانست و اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های کلان اقتصادی در استان در یک سال گذشته، ۶ هزار میلیارد تومان، ۴۵۳ میلیون دلار همچنین تضییع بیت‌المال۴۳ میلیون یورو  بود که به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه‌های مختلف ورود و تشکیل پرونده دادند.

وی با بیان این‌که سال گذشته از زمین‌خواری 700 هکتار به ارزش 2 هزار و 140 میلیارد تومان جلوگیری و به بیت‌المال بازگشت داده‌اند، گفت: جلوگیری 209 میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط دانه درشت‌ها در استان آذربایجان‌شرقی نیز از جمله اقداماتی بوده که برای نخستین بار اعلام می شود.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) باند قاچاق سازمان‌یافته زیورآلات نقره چینی به داخل کشور را کشف کردند، گفت: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که براساس اعتراف متهمان، این باند از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده‌اند.

دیالمه ضربه به  یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی و متلاشی شدن قاچاق پوست حیوانات را از دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: سال گذشته ۵ شبکه و باند بزرگ مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی نیز منهدم شده است.

کد خبر 783811

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha