کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» در تبریز منتشر شد

کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» از سوی حجت الاسلام بدری استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه در تبریز منتشر شد.

حجت الاسلام «علی بدری» استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» در 115 صفحه و در سه فصل جداگانه به تبیین ماندگارترین روش حفظ قرآن پرداخته است.

وی ادامه داد: "جایگاه، اهمین و فواید حفظ قرآن"، "راهکارهای موفقیت در حفظ قرآن" و راه و روش حفظ ماندگار و باکیفیت"عناوین فصل‌های این کتاب ارزشمند است که حاصل سال‌ها تلاش، پژوهش و بررسی راهکارهای مختلف حفظ کلام الله مجید می باشد.

حجت الاسلام بدری یادآور شد: کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» می تواند به عنوان یک منبع درسی در مراکز مختلف آموزشی مورد استفاده قرار گیرد، چراکه با قلمی ساده و روان نگارش شده و با پرهیز از مطالب زاید و تنها با رویکردی کاربردی با تکیه بر روش حافظه تصویری مورد تألیف قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که جلدهای بعدی این کتاب نیز طی ماه های آینده منتشر خواهد شد، افزود: اعتقاد دارم باید از هر روشی البته به اقتضای شرایط زمان می توان نسل جوان جامعه را به مجذوب قرآن و آموزه های الهی کرد، به شرطی که مخاطب شناسی صحیحی در این مسیر داشته باشیم.

حجت الاسلام بدری با بیان این‌‍که کتاب با مقدمه نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان‌شرقی و اردبیل مزین شده است، افزود: متأسفانه تصوری غلط در جامعه رایج شده که برای حفظ قرآن باید کار و زندگی را تعطیل کرد، در حالی که این‌گونه نیست؛ تنها با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت زمان می توان با اختصاص تنها ساعتی در روز به توفیق حفظ قرآن نائل شد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که حفظ قرآن دریچه ای برای انس با قرآن است، افزود: هر چه دارم از برکت قرآن است و تمامی پیشرفت‌ها و موفقیت های خود را مدیون انس با این کتاب آسمانی می دانم، این سخن گزافه نیست، بلکه اذعان تمامی حافظان قرآن کریم می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه جایگاه قرآن در دروس حوزوی و دانشگاهی مورد غفلت واقع شده است، گفت: امروزه نظام آموزشی حوزه و دانشگاه به گونه ای تعریف شده که هر کسی می تواند به مدارج عالی برسد، بدون این‌که سواد کافی قرآنی داشته باشد، مانند این‌که آبلیموی بدون لیمو به بازار عرضه کنیم.

حجت الاسلام بدری با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ قرآن باید از خانواده ها شروع شود، گفت: این‌گونه نیست که والدین صبح تا شب میخکوب پای تلویزیون باشند و از فرزند خود انتظار مطالعه و حفظ قرآن داشته باشند، خانواده هایی که در کنار فرزندان قرآن و کتاب مطالعه می کنند؛ موفق‌تر هستند.

وی با تأکید بر این‌که جامعه قرآنی باید مسؤول قرآنی نیز داشته باشد، افزود: متأسفانه هنوز به شأن و جایگاه قرآن پی نبرده ایم، حقیقت آن است که قرآن تنها کتاب تبرک نیست، بلکه منشور زندگی انسان و برای هر دردی درمان است.

گفتنی است، حجت الاسلام علی بدری، مؤلف کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» تاکنون در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور به سفارش نهادها، سازمان‌ها و ارگان های مختلف اقدام به برگزاری کارگاه های روش حفظ قرآن کرده است.

همچنین عموم علاقه‌مندان جهت برگزاری کارگاه آموزشی حفظ قرآن و تهیه کتاب «گام به گام تا حافظ شدن» می توانند با شماره 09149160549 تماس برقرار کنند.

کد خبر 789055

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha