متاسفانه امروز برای فرزندان خود کمتر تربیت قرآنی در نظر می گیریم

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به توجه به کلاس های غیر قرآنی در تبریت فرزندان گفت: امروز برای فرزندان خود کمتر تربیت قرآنی در نظر می گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه علوم قرآنی یزد با اشاره به مناسبت های ماه مبارک رمضان گفت: وفات حضرت خدیجه(س) در ماه مبارک رمضان یکی از روزهای با اهمیت در این ماه مبارک است و سزاوار است که یاد اولین و بزرگترین خیر درعالم اسلام را در این ماه بزرگ داریم و صفات پسندیده ایشان را به جامعه معرفی کرده و همچنین ایشان را به عنوان پشتوانه های قوی در معنوی و مادی در تحقق عالم اسلام به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: محبت های حضرت خدیجه(س)، حفاظت، حمایت معنوی و مادی وی از پیامبر اکرم(س) نشان داد که وی جان و مال خود را فدای اسلامی کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به کلام خداوند متعال خاطرنشان کرد: در قران خداوند با انسان حرف می زند و در دعا شما با خدا حرف می زنید که قرآن همان کلمات خدا است.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: متاسفانه امروز آنقدر که به کلاس های متفاوت برای فرزندان خود اهمیت می دهیم به قرآن اهمیت نمی دهیم و امروز باید سبک ما عوض شود و به کلام خدا اهمیت دهیم تا دستور زندگی و هدف زندگی و همچنین وجود انسان بر این اساس قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ع) اولین حرکت تربیتی برای امیرالمومنین (ع) و جامعه را قرآن می دانستند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: قران همه دردهای بشتری را درمان می کند و در تمامی زمینه ها دستور کار قرار داده اما دشمنان ما اولین کار خود را از سر راه برداشتن قرآن می دانند.

آیت الله ناصری یزدی در این مراسم گفت: برداشتن قرآن از درس دانش آموزان و دور کردن جامعه از قرآن مهمترین هدف دشمنان اسلام و قرآن است زیرا می دانند که با قرآن جامعه به تعالی می رسد و در مقابل استکبار سر خم نمی کند.

وی افزود: در کشورهای اسلامی استکبار سعی دارد تا قرآن را اگر حفظ می کنند مانند عربستان اما عمل به احکام و منویات قرآن به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی قران حاکم شده و باید به آن نیز عمل شود و  توصیه می کنیم که در سرلوحه حرکت خود، قرآن قرار دهند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: کسانی به درد جامعه می خورند و دلسوز هستند که اهل قرآن باشند و اگر جامعه را دسلوز به قرآن تربیت نکنیم آنها کشور را ترک می کنند.

وی ادامه داد: پدر و مادرها در خصوص قرآن کوتاهی نکنند و آن ها برای یادگیری دین و قران  بگذارند تا خداوند در زندگی آنها قرار گیرد.

کد خبر 790135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha