مقاومت گزینه اصلی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی است

آیت الله ناصری یزد با اشاره به راهبرد مقاومت برای مقابله با دشمنان گفت: مقاومت گزینه اصلی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،   آیت الله «محمد رضا ناصری یزدی» در خطبه های نمازجمعه امروز (۲۸ اردیبهشت) در یزد گفت: در ماه مبارک رمضان  بالاترین اعمال و عمل خوب، پرهیزکار بودن و تقوا بوده است که در قرآن نیز بارها گفته شده است.

امام جمعه یزد افزود: تقوا ریشه همه بصیرت ها و عنایات خداوند است که اگر انسانی تنها تقوا داشته باشد، خداوند تمامی مشکلات او را حل می کند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بیان کرده است که اگر به او پناه ببریم، خداوند نیز به ما کمک می کند و امروز نیز با وجود تحریم ها و بسیاری از مشکلات به دلیل تقوای بندگان خداوند در مقابل دشمنان پیروز شده ایم.

آیت الله ناصری با اشاره به مساله دین و علم بیان کرد: دین و علم یک ضرورتی در جامعه هستند که هیچکدام تضاد ندارند و  هر دو کمک هم هستند و هر کدام تنها باشند کارآیی ندارند و علم بدون دین هدایت نخواهد داشت و سردرگم می شود.

وی گفت: امروز گمراهی های دنیا به دلیل عدم وجود دین در کنار علم است و همین امر باعث شده که با کشتار زنان و کودکان بی گناه افتخار نیز می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه وجود دارد، فرهنگ آن جامعه است و این فرهنگ جامعه را تشکیل می دهد و اسلام نیز دارای فرهنگ غنی انسان ساز است.

آیت الله ناصری بیان کرد: فرهنگی، پایه و انسان ساز است که انسان را در بعد اخلاقی، اعتقادی و علمی به سمت تعالی سوق می دهد.

وی گفت: در نظام اسلامی همانطور که امام (ره) بیان کردند، دین اصل و اساس است ولی متاسفانه استکبار جهانی و برخی به طبع آن سعی دارند تا دین در وجود فرزندان ما کم رنگ شوند و برای آن زاد و توشه ایجاد می کنند که انگلیسی ها این کار را کردند و متاسفانه بعد از انقلاب نیز ما کاری در این زمینه نکردیم اما الان باید بفهمیم و برای آن قدم برداریم.

امام جمعه یزد گفت: ما هر کجا که موفق بودیم شاهد حضور انسان های باتقوا و مومن هستیم اما جاهایی که عقب ماندیم شاهد حضور افراد بی دین و بی تقوا بوده ایم.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به  بیان کرد: گزینه ای که ملت ما در مقابل آمریکا و استکبارگران دارد گزینه مقاومت است و کاری است که ملت ما انتخاب کرده و 40 سال نیز پای آن ایستاده و هرگاه که یک قدم عقب گذاشتیم شاهد عقب راندن خود بودیم.

امام جمعه یزد گفت: حرکت اخیر دولت در شورای امنیت ملی حرکت خوبی بود و هرجه بیشتر بیایستیم دشمن عقب خواهد رفت و باید این حرکت را ادامه دهیم و مقاومت گزینه اصلی ما در مقابل آنها است.

وی ادامه داد: ما نباید مرعوب دشمن شویم و اگر بنا شد ملتی مرعوب دشمن شود دشمن بدتر می کند و نمونه آن عربستان است که هرچه فرار می کند آمریکا بیشتر او را می دوشد.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: امام (ره) و رهبری هیچ گاه حالت انفعالی در مقابل دشمنان نداشته اند و امروز نیز مسئولان ما نباید مرعوب شوند و در مقابل تکنولوژی و فرهنگ عقب نشینی کنند زیرا ظرفیت های ما به مراتب بالاتر است.

 

کد خبر 790472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha