جنس انکار ادبیات انقلاب اسلامی منبعث از جنس اصل انقلاب است

حجت الاسلام شفیعی، گفت: کسانی که ادبیات انقلاب اسلامی را انکار می کنند و شعر انقلاب را کوچک می شمارند و نظم و نثر انقلاب را به دید بی اعتباری می نگرند، اساس انقلاب را قبول ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید محسن شفیعی»، شب گذشته (شنبه 28 اردیبهشت) در مراسم شب شعر که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای شاعران ما میدان پرسوژه ای بر اساس مصادیق و نمونه های حقیقی به نمایش گذاشت.

 

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، افزود: شاعران از زندگی و کارنامه هر شهیدی سه مقطع را ملاحظه کنند؛ هنگام انعکاس خبر شهادت شهید به همسرش، هنگام خاکسپاری شهید و اولین بازگشت همسر شهید به خانه بعد از خاکسپاری.

 

وی با بیان اینکه با ملاحظه این سه صحنه، در شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم دقیقا یک صحنه تصویر می شود، اضافه کرد: خداوند متعال بر اهل این دوران منت گذاشت تا آن چیزی که برای قرن ها دیدنی نبود و تنها شنیده بودیم را ببینند؛ ما توفیق یافتیم تصویر کربلای حسینی، صداقت، پایداری و شجاعت را ببینیم.

 

وی با اشاره به اینکه این صحنه ها پیش چشم ماست و فرصتی برای شاعران است که این زیبایی ها را با کلام و ذوق سلیم خود به تصویر بکشند، تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم اینکه بسیاری تحول در حوزه ادبیات را بعد از انقلاب انکار می کنند ولی این اتفاق افتاده و جنس انکار ادبیات انقلاب اسلامی منبعث از جنس اصل انقلاب است.

 

حجت الاسلام شفیعی، ادامه داد: کسانی که ادبیات انقلاب اسلامی را انکار می کنند و شعر انقلاب را کوچک می شمارند و نظم و نثر انقلاب را به دید بی اعتباری می نگرند، این ها اساس انقلاب را قبول ندارند و در هر کجا به تناسب آنجا را انکار می کنند.

 

وی اذعان داشت: پیشینه شعر در ایران ما پیشینه طولانی و روزگار پرفروغی است اما به حقیقت و انصاف باید گفت نسلی که بعد از انقلاب در این عرصه پا نهاده، کار بزرگی انجام داده و از تصویر اوهام و تصورات به تصویر حقایق و واقعیات پیش روی خودش قیام و اقدام کرده است.

 

وی با بیان اینکه این ها را بعدها قضاوت خواهند کرد، یاد آور شد: افتخار می کنیم به ویژه آنجا که تقارن این دو زیبایی را در این می بینیم که یادگاری از این مردان جانباخته پا در این عرصه بگذارد؛ فرزند شهیدی که شعر بگوید یا رمان بنویسد؛ کسی که خودش از جنس درد باشد توصیف در کند بسیار عالی است.

 

کد خبر 790980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha