افراد بالای ۳۰ سال حتماً برای کنترل فشار خون به مراکز مربوطه مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه چون فشار خون بالا علامتی ندارد، از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود؛ این بیماری را مهمترین عامل مرگ و میر دانست و یکی از اهداف بسیج ملی کنترل فشار خون را مراجعه مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، امروز(۲۹ اردیبهشت) در نشست خبری «بسیج ملی کنترل فشار خون» هدف از اجرای این طرح را افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه درباره فشار خون بالا، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز تعیین شده جهت اندازه گیری فشار خون و شناسایی و پیشگیری مبتلایان، کاهش مصرف نمک روازنه، افزایش مصرف غلات و حبوبات و سبزیجات و کنترل و درمان اعلام کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه چون فشار خون بالا علامتی ندارد، از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود؛ افزود: فشار خون بالا مهمترین عامل مرگ و میر است و یکی از اهداف کمپین ما مراجعه مردم است تا فشار خون خود را بدانند همان طور که شماره کفش خود را می دانند.

 

دکتر طباطبایی افزود: ۵۰ درصد مردم نمی دانند فشار خون دارند و آنها هم که می دانند دارو استفاده نمی کنند و آنهایی هم که دارو استفاده می کنند ۲۰ درصد کنترل می شود  لذا در راستای سند کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور این بیماری باید ۳۰ درصد کاهش یابد و ۲۵ تا ۳۰ درصد هم مصرف نمک کم شود.

 

 

وی با بیان اینکه در فاز نخست اجرای طرح از طریق کانال های مختلف از جمله رسانه ها به مخاطبین تلنگر زده می شود؛ افزود: در فاز دوم مردم باید با مراجعه به مراکز تعیین شده و سیار و یا ثبت در سامانه خوداظهاری فشار خون، آن را مستند کنند تا بدانیم فشار خون جمعیت بالای ۳۰ سال کشور دقیقاً چگونه است.

 

کد خبر 790993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha