نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» در یزد برگزار شد

ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی یزد، ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

محمد رضا دهقانی در این نشست گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، یک سوم جمعیت کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند و عدد 140 روی 80 فشار خون بالا  تلقی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از مجموع 16 میلیون فرد مبتلا به فشار خون در کشور، 40 درصد آنان از فشار خون خود آگاه نیستند و زمانی مطلع می شوند که عوارض مرتبط با آن نظیر بیماریهای قلبی-عروقی و سکته های مغزی بروز کند لذا ضرورت پیشگیری از این قاتل خاموش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اجرایی این بسیج در ادامه خاطر نشان کرد: در سال 2017 تعداد 97 هزار نفر در اثر بیماریهای مرتبط با فشار خون بالا  در کشور ما جان خود را از دست داده اند.وی تصریح کرد: در اجرای این طرح کلیه افراد ایرانی،غیر ایرانی و مهمانان کشوری بین 30  تا 70 سال،بیماران کلیوی و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی غربالگری می شوند و گروه هدف می توانند جهت اندازه گیری فشار خون خود به مراکز ثابت و سیار،پایگاهها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

دهقانی اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا طی دو مرحله اجرایی می شودکه مرجله  اول از 27 اردیبهشت(همزمان با روز جهانی فشار خون) تا 17 خرداد ماه است که اطلاع رسانی عمومی و تجهیز امکانات در این مرحله انجام می شود اما چنانچه افرادی هم در این مرحله مراجعه کنند فشار خون آنان اندازه گیری و ثبت می شود که آغاز اجرایی شدن طرح  در لیالی قدر و عید فطر است و مرحله دوم از 17 خرداد تا 15 تیرماه است که اجرای طرح به صورت رسمی در تمامی مراکز، ادارات، کلینیک ها،بیمارستانها،اماکن، مکانهای تردد و... انجام می شود.

کد خبر 791409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha