اخبار کوتاه از دانشگاه علوم پزشکی یزد

كمیته تدوین مداخلات كاهش مصرف نمك نان و نشست هم اندیشی پزشکان درمانگر اعتیاد استان یزد در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، اخبار کوتاه دانشگاه علوم پزشکی یزد به شرح زیر است:

تشكیل كمیته تدوین مداخلات كاهش مصرف نمك نان

در راستای پنجمین مصوبه كارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، كمیته تدوین مداخلات كاهش مصرف نمك نان تشكیل شد.

به منظور انجام مداخلات كاهش نمك در نان های مصرفی استان كمیته ای متشكل از نمایندگان ادارات غله،استاندارد،دانشگاه علوم پزشكی،اتحادیه صنف نانوایان، رییس خانه مشاركت مردم در سلامت و نماینده بیمه سلامت و نظام پزشكی تشكیل شد تا نسبت به تهیه راهكارهای اجرایی جهت تسریع در جلسات آتی كارگروه اقدام كنند.در این نشست دكتر لطفی مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعی و رییس دبیرخانه كارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به اهمیت پخت و طبخ استاندارد نان بعنوان یكی از فرآورده های پرمصرف اشاره كرد.

با توجه به گزارش ارائه شده مقدار نمك در نان های مصرفی در سطح استان از حد مجاز بالاتر بوده و در این نشست بر جایگاه و اهمیت كمیته تدوین مداخلات كاهش نمك نان تأكید شد.

نشست هم اندیشی پزشکان درمانگر اعتیاد استان یزد برگزار شد

علی دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در این نشست  بر لزوم اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را یادآور شده و تاکید كرد در سیستم ارجاع، مراکز درمان سو مصرف مواد به عنوان سطح دو تعریف می شوند و بیماران از مراکز بهداشتی و مطبها به این مراکز ارجاع می شوند.

محمد حسین زارع، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز  از همکاری خوب و موثر انجمن درمانگران اعتیاد در مواردی چون آموزش و توانمند سازی پزشکان و پرسنل مراکز درمان اعتیاد و همچنین همکاری این انجمن، در نظارت و ارتقاع عملکرد مراکز درمانی تقدیر كرد.

مجتبی غالبی، رئیس انجمن موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد بر ادامه همکاری با دانشگاه در مواردی همچون برگزاری کلاسهای بازآموزی و برنامه های ارتقاء عملکرد مراکز و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد تاکید کرد.

غالبی از برنامه های آتی این انجمن طی سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر وهفته متعاقب آن خبر داد که شامل ویزیت و مشاوره اولیه رایگان بیماران طی هفته مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کلاسهای گروهی و آموزش موردی خانواده ها در رابطه با شناخت اعتیاد، عوارض و علائم آن و کمکهای درمانی به افراد مبتلا به بیماری اعتیاد، انجام تست تشخیص سریع ایدز بصورت رایگان جهت متقاضیان اعم از دارای پرونده درمانی یا دیگر متقاضیان، تخفیف به بیمارانی که طی هفته مبارزه با مواد مخدر، پرونده درمانی تشکیل دهند و نصب بنرهای اطلاع رسانی و تهیه بروشورهای آموزشی جهت مراجعین مراکز و خانواده آنها از اهم این برنامه ها هستند.

در پایان این همایش، انتخابات بازرس انجمن موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد برگزار شد و دکتر محمد هادی فرحزادی بعنوان بازرس اصلی و دکتر امین سوزنی بعنوان بازرس علی البدل انجمن انتخاب شدند.

کد خبر 793673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha