برپایی سفره‌های ساده افطاری در شب های قدر

روزه‌داران مؤمن و متدین تبریزی از محل درآمد حاصل از موقوفات مرحوم بانو خیرالنساء اطعام می‌شوند.

حجت الاسلام «علی مصائبی»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: موقوفات مرحوم بانو خیرالنساء یکی از بزرگترین موقوفات استان است. این بانوی خیر حدود ۱۸۰ سال قبل چند مورد کاروانسرا و دو روستا را وقف امور خیر و عام المنفعه کرده بود.

وی افزود: اکثر نیت های ایشان مربوط به امام حسین(ع) و اعزام نائب الزیاره به کربلای معلا، قرائت قرآن ،برگزاری مراسمات و احسان حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به فقرا و اطعام ایتام و مراسمات شب‌های قدر است.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: اولین نیت این واقف در نخستین شب قدر با ۱۵۰۰ نفر افطاری برای نیازمندان و عموم مردم و زائران امامزاده سیدحمزه(ع) تیریز در جوار این امامزاده برگزارشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: در دو شب قدر آینده نیز، در امامزاده های شاخص دیگر به همین تعداد؛ سفره های افطاری ساده برپا شده و مراسم شبهای قدر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به درآمد حاصل از این موقوفه گفت: بخشی از موقوفات خیرالنساء به صورت مزروعی و بخشی به صورت تجاری به اجاره واگذار شده است که درآمد حاصل در امور خیر صرف می‌شود.

کد خبر 793071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha