احیای مکاتب هنری تبریز در اولویت قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر استان و احیای مکاتب تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و کنگره‌ی علمی – هنری میرعلی تبریزی،‌ طی سخنانی با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان در ماهای آینده، اظهار داشت: در طول ده سال گذشته سه محور هنری برای برگزاری برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا در آذربایجان‌‌شرقی در نظر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این سه محور هنری جشنواره سفرنامه‌نویسی رضوی در سه دوره،‌ جشنواره عکس رضوی در هشت دوره و امسال نیز جشنواره تئاتر رضوی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی در آذربایجان‌شرقی و توانمندی و پتانسیل استان در حوزه‌ی هنر تئاتر، اظهار داشت: جشنواره تئاتر رضوی بستر مناسبی است تا با تبیین آموزه‌های ائمه‌ معصومین(ع)، هنر اسلامی و ایرانی را در گستره‌ی جهانی متبلور و متجلی نماییم.

محمدپور افزود: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به جایگاه تمدنی تبریز در برنامه‌های فرهنگی و هنری است و از این رو ماه گذشته جشنواره نگارگری برگزار شد و در ماه جاری نیز کنگره‌ی علمی هنری میرعلی تبریزی برگزار می‌شود.

وی، بر لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر استان و احیای مکاتب تبریز تاکید کرد و گفت: در هر کجای دنیا که سخنی ار فرهنگ و هنر و تمدن باشد رگه‌هایی از مکاتب هنری تبریز مشهود است و این امر باید برجسته شده و تبیین گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خوشنویسی را هنری فاخر و در هم تنیده با آموزه‌های دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: تبریز خاستگاه هنر خوشنویسی به ویژه خط نستعلیق است که مبدع آن میرعلی تبریزی است و این کنگره بستری است تا پیشینه‌ی غنی هنری تبریز در عرصه‌ی خوشنویسی واکاوی و تبیین شود.

کد خبر 797192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha