فعالیت های هنری در مساجد گسترش یابد

نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بر گسترش فعالیت های هنری در مساجد به واسطه کانون های فرهنگی هنری تأکید کرد و گفت: چه ایرادی دارد دوره های مختلف هنری در بطن مساجد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و کنگره‌ی علمی – هنری میرعلی تبریزی،‌ با اشاره به حضور خود در مسجد استاد و شاگرد تبریز و دیدار با جوانان مسجدی کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا اظهار داشت: شور و اشتیاق جوانان در امور فرهنگی و هنری موج می زند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فعالیت های هنری باید به واسطه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این اماکن امن الهی گسترش یابد، خاطرنشان کرد: چه ایرادی دارد دوره های مختلف هنری در بطن مساجد و کانون های فرهنگی هنری اجرایی شود.

با اشاره به اینکه امروزه باید از شیوه‌های مختلف برای ترویج و تعمیق آموزه‌های دینی و ارزشی بهره برد،‌ ادامه داد: در برهه‌ کنونی برای گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه نباید فقط به تبلیغات مسجدی اکتفا کرد، بلکه باید از شیوه‌های مختلف و علی‌الخصوص ابزار تاثیرگذار هنر برای جذب جوانان به مسائل اعتقادی و دینی بهره گرفته شود.

امام جمعه‌ تبریز، تاکید کرد: جوانان باید به سمت علاقمندی‌های خود هدایت شوند و در هر رشته‌ای که مهارت و توانمندی دارند تشویق شوند و از بیکاری و گذراندن اوقات به بطالت پرهیز نمایند.

وی افزود: در بحث سینما و تئاتر، تجربه نشان داده است که هر زمان محتوا ارزشمند بوده توانسته نظر مخاطب را جلب کرده و تاثیرگذار باشد.

آل هاشم تاثیرگذاری هنر نمایش در میان نسل جوان و نوجوان علی‌الخصوص دانش‌آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تئاتر می‌تواند با تقویت محتوا و مضمون، نسل جوان و نوجوان را به سمت ارزشهای دینی و اسلامی سوق دهد.

پیشنه‌ غنی تبریز در هنر خوشنویسی قابل توجه است

نماینده‌ ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به پیشنه‌ غنی تبریز در عرصه‌ی هنر خوشنویسی گفت: هنرمندان فرهیخته و بزرگی در حوزه هنر خوشنویسی در تبریز زیسته و بر بالندگی این هنر افزوده‌اند و امروز باید تدبیری اندیشیده شود تا تبریز جایگاه واقعی خود در هنر خوشنویسی را باز یابد.

وی برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌های مختلف هنری را محمل مناسبی برای معرفی پیشینه‌ی هنری و فرهنگی استان عنوان کرد.

حجتالاسلام والمسلمین آل هاشم، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب،‌تصریح کرد: مقام معظم رهبری علیرغم مشغله‌ی فراوان هرگز از مطالعه و مقوله‌های فرهنگی و هنری غافل نبوده‌اند و وقت بسیاری را برای این موضوع اختصاص می‌دهند و این امر نشان‌دهنده‌ی توجه ایشان به مسائل فرهنگی و هنری است.

وی تاکید کرد: این توجه جدی ایشان به مسائل فرهنگی و هنری باید سرلوحه‌ی امور برای مسئولین و اهتمام جدی برای تعمیق و تقویت فعالیتهای فرهنگی باشد.

 موازی‌کاری در حوزه های فرهنگی و قرآنی برطرف شود

امام جمعه‌ تبریز در ادامه با بیان این‌که موازی‌کاری ها در حوزه فرهنگ باید برطرف شود، گفت: فعالیت‌‌های قرآنی نیز جزء موازی کاری‌هایی است که از سوی نهادهای مختلف، ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و ... صورت می گیرد و باید با اجماع نظر  این نهادها، سهم آذربایجان‌شرقی در تربیت ده میلیون حافظ قرآنی مشخص شود.

وی با تاکید بر این‌که مشکلات حوزه‌‌ قرآن باید پیگیری و برطرف شود، گفت: انتظار داریم چاره‌ای به این امر اندیشیده شود و بودجه فرهنگی با موازی‌کاری و هدر رفت منابع مالی مواجه نشود.

کد خبر 797194

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha