انقلاب امام خمینی؛ نهضتی کم نظیر در تاریخ شیعه است

انوری کفت: نهضت امام راحل یکی از حرکات بی نظیر در تاریخ شیعه و اسلام بوده که موجب احیای مجدد اسلام و جان گرفتن امت مسلمان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «محمد انوری» امروز در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار  داشت: شناخت ابعاد وجودی امام راحل دشوار است، چراکه جزو افراد کم نظیر به لحاظ معنوی، علمی و سیاسی بوده که در تاریخ شیعه به عرصه آمده‌اند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مصادیق شجره طیبه بوده و امام راحل به منظور ریشه این درخت تنومند هستند؛ نهضت امام راحل یکی از حرکات بی نظیر در تاریخ شیعه و اسلام بوده که موجب احیای مجدد اسلام و جان گرفتن امت مسلمان شده است.

وی افزود: ما تا قبل از امام راحل دارای قرآن و نهج البلاغه بودیم اما همه این‌ها در تاریکی مانده بودند؛ امام خمینی(ره) همچون خورشید تابانی بودند که نورانی کرده و ما را احیا کردند.

انوری با بیان این که معنویت امام معنویت کنار کشیدن نیست، بلکه در وسط میدان بودن برای نجات جامعه است، گفت: همچنین امام راحل با هر طاغوت و استکباری کنار نیامده و معنویت امام بر این اساس تفسیر می‌شود.

وی افزود: همه حرکات ما نیز که خود را پیروان امام خمینی(ره) می دانیم، در مسائل خارجی، داخلی و همه ابعاد باید بر مبنای توحید و معنویت بوده و در این صورت است که اسلام ناب محمدی محقق می‌شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: اسلام آمریکایی نیز دارای معنویت بوده اما معنویت‌های آن متفاوت با معنویت‌های امام و اسلام ناب است و به همین دلیل امام راحل آن را نفی می‌کردند.

کد خبر 797340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha