وعده های دروغین مردم را نسبت به نظام بدبین می کند

حجت‌الاسلام تقوی گفت: باید افرادی که وعده وعید دروغین و بی‌جا می‌دهد که منجر به بدبین شدن مردم می‌شود را در انتخابات رد صلاحیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوی» امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عید فطر در تبریز اظهار داشت: عید فطر بعد از یک ماه روزه‌داری و عید قربان بعد از بخش مهمی از انجام اعمال حج انجام می‌گیرد البته در فرهنگ دینی هر روزی که مسلمانان معصیت نکنندY ان روز را باید عید دانست. 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه عید اسلامی یعنی تربیت جان، موفقیت در جهاد نفس، خاطرنشان کرد: روزه و روزه‌داری در ماه رمضان مبارزه با دشمن درونی یعنی نفس اماره می‌باشد؛ این نفس وسوسه‌گر بسیار مهمی است که بسیاری از گناهان و هنجارشکنی‌ها به خاطر تحریک نفس و تسلیم انسان در برابر نفس است. 

وی با بیان این که عید فطر یعنی عید موفقیت در برابر جهاد نفس است، گفت: عید اسلامی یعنی تبدیل رذائل به فضائل بوده و امروز در پایان یک ماه مبارزه موفق عید می‌گیریم و عیدمان را نیز با نماز اعلام می‌داریم که پر از مفهوم می‌باشد. 

تقوی ادامه داد: امروز روز پاداش نیکوکاران است، چنانکهامام علی(ع) فرموده است که نیکوکاران جایزه خود را در عید فطر گرفته و تبهکاران ناامید و زیان‌کار خواهند بود و نمی‌توانند عیدی داشته باشند. 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: در روایت‌ها آمده است که عید فطر شبیه‌ترین روز به روز قیامت است و همه در یک فضا قرار گرفته و باید به حساب اعمال تک به تک آنها رسیدگی شود؛ عید فطر روز تکبیر و تهذیب بوده و با زیبایی زینت یافته است و البته از یک منظر دیگر روز فقرا و محرومان نیز است. 

وی قبولی نماز عید فطر را وابسته به پرداخت زکات فطره دانست و افزود: در روز عید فطر پیامبر اکرم(ص) به جارچی‌ها فرمودند که بروید و جار بزنید تا مردم زکات‌شان را بپردازند و به تبع آن  نمازشان قبول شود. 

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان از خداوند خواستیم تا ما را از خواب غفلت بیدار کند؛ باید دانست کهخسارت‌بارترین موضوع برای انسان غفلت است، چراکه غفلت همه چیز انسان را از بین می‌برد و چه بد که وقتی برف پیری روی انسان نشست با افسوس از غفلت خود پشیمان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه قلب پاک را باید در ماه مبارک رمضان خانه تکانی کرده و خدا را جای می‌دادیم، افزود: شریف‌ترین صفات عفت است و سرآمد همه نیکی‌ها عفت می‌باشد و به عبارتی زکات فقر و جمال فقر هم عفت است. 

وی به راه‌هایی برای افزایش عفت از قبیل غیرت، شکیبایی در برابر خواسته‌های نفسانی اشاره کرد و گفت: شخصیت یک زن قرار دادن خود در برابر چشم‌چران‌ها نیست بلکه زن باید عفیف باشد، چراکه عفت همانند کجاوه محافظ زنان است و زنان می‌توانند با عفت در همه جایگاه‌ها فعالیت کنند. 

حجت‌الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دادن وعده دروغ از دیدگاه اسلام مذموم است، گفت: کاندیداها در انتخابات بدون تحقیق و مطالعه دست به وعده‌ دادن می‌گذارند و وقتی وارد کار شده و متوجه می‌شود که محدودیت‌های مالی و موقعیتی وجود دارد زیر همه قول‌ها می‌زند و این منجر به بدبین شدن مردم می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی ابراز کرد: وای به روزی که میلیاردها تومان خرج شود و با شایعه‌پراکنی و تهمت رقیب را از صحنه خارج کرد و خود به کرسی مقام برسد به همین منظور روحانیت باید این ضعف‌ها را به مردم بگویند، چراکه این نوع رای گرفتن اسلامی نیست. 

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: باید افرادی که وعده وعید دروغین و بی‌جا می‌دهد که منجر به بدبین شدن مردم می‌شود را در انتخابات رد صلاحیت کرد؛ نباید اجازه داد تا نظام مظلوم واقع شود و اگر ضعفی بوده باشد، باید تلاش به حل آن کرد. 

کد خبر 797482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha