ساده زیستی امام خمینی الگویی تمام عیار برای مسؤولان نظام است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: امام خمینی نه خانه و خانواده پرخرج و پرهزینه داشت و نه تشکیلات اداری گسترده پرطمطراق و هزینه ساز ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «هاشم هاشم‌زاده هریسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به اینکه امام خمینی نماد عینی فضایل الهی و حقیقت ناب قرآنی است، اظهار داشت: اگر بخواهیم حقیقت و فضیلت الهی را مجسم نموده و عیناً به جامعه ارائه دهیم، شایسته است که حضرت امام را به درستی معرفی کنیم.

نماینده مردم آذربایجانشرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام راحل مصداق بارز و شاخص « کثیرالمعونه قلیل المؤنه» بوده است، خاطرنشان کرد: آن رهبر فقید و فرزانه خدمتگزارترین و بی هزینه ترین برای نظام و کشور بود.

وی تصریح کرد: معمولاً انسان هر مقدار بیشتر کار و خدمت کند از نظر شرعی و حقوقی به طور طبیعی حق استفاده و برداشت بیشتری را دارد، ولی داستان شگفت انگیز حضرت امام درست عکس این قاعده عمومی و طبیعی جریان داشت، حضرت امام این همه آثار، برکات و خدمات کلان که تحت عنوان انقلاب عظیم و نظام اسلامی به ملت خود هدیه کرد.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: امام آن همه آثار فراوان عظیم علمی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مادی و معنوی برای ملت ایران و امت اسلامی آفرید؛ عمر شریف و با برکتش، زندگی، آسایش و آرامش خود و خانواده اش را در طول انقلاب بعد از پیروزی، وقف اسلام  مسلمین و ملت عزیز ایران نمود ولی از بیت المال آنها و بودجه عمومی سهمی و حقی برای خود اختصاص نداد و هزینه ای برای کشور ایجاد نکرد یعنی کم خرج و سهل المؤنه  و در عین حال کثیرالخدمه والبرکه بود.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: امام خمینی از آغاز انقلاب تا پیروزی بدون این‌که از جایی کمک بگیرد با کمک های مردمی و بودجه مرجعیت خود، انقلابی را با آن عظمت و گستردگی که معجزه قرن و به گستره جهان بود بپا کرد و به سادگی و کمترین هزینه آنرا اداره کرد و به پیروزی رساند و به ملتش تقدیم کرد.

وی با بیان این‌که امام خمینی از بودجه شخصی و حتی از اموال و ارث پدری خود در موارد نیاز برای انقلاب و اسلام خرج می کرد، گفت: امام نه خانه و خانواده پرخرج و پرهزینه داشت و نه تشکیلات اداری گسترده پرطمطراق و هزینه ساز ایجاد کرد و نه بر تشکیلات نظام مراکز موازی و اضافی افزود؛ نهاد رهبری او که دنیا را تکان می داد درعین عظمت، پاکی، سلامت قداست و اقتدار بسیارساده، کوچک، محدود، بی آلایش و به اصطلاح آخوندی و طلبگی بود آنچنان هزینه ای برای نظام در برنداشت.

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: امام خمینی در یک خانه محقر زندگی طلبگی داشت و در کنار آن یک حسینیه کوچک و  بسیار ساده عاری از تجمل وجود داشت، برای ملاقاتهایش که جهان را بلرزه می انداخت و از ایجاد سیستم حکومت در حکومت اجتناب می ورزید نه سیری، نه سفری، نه بساطی، نه تشکیلاتی، نه خدمی و نه حشمی و هیچ نوع خرج تراشی و هزینه سازی برای نظام نداشت.

کد خبر 797330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha