فضای امروز برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری مناسب نیست

سفید با اشاره به فضاسازی نادرست در شبکه های اجتماعی گفت: فضای امروز برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «غلامعلی سفید » امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد گفت: یکی از مهمترین موضوعات ما در خصوص عدم استفاده از آب انتقالی در فضای سبز است که این نیازمند همکاری تمامی بخش ها و دستگاه ها است تا بتوانیم از پس آب در فضای سبز استفاده کنیم.

وی افزود: فضای عمومی استان برای دعوت از سرمایه گذار و تشویق انها به سرمایه گذاری فراهم نیست اما یزد در شرایط فعلی به استان نخبه کش تبدیل شده است که این بسیار خطرناک است زیرا اگر سرمایه گذاری به استان بیاید فضای مجازی و فضاسازی ها باعث نخبه کشی می شوند و زمینه ای برای فرار آنها از استان می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: همه بدانید که این فضای موجود برای دعوت مردم و شعار جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی مناسب نیست.

سفید ادامه داد: قسمتی از شهر یزد در بخش تاریخی و قدیمی ثبت جهانی شد که نگهداری و حفظ آن نیازمند تلاش همگانی است و این کار مهمی است که همه باید بسیج شده و استانداردهای پذیرفته جهانی که با فرهنگ و ملیت ما در تضاد نیست در شهر ما پیاده شود.

وی بیان کرد: نمی شود که بافت تاریخی و جهانی باشیم اما در کنفرانس های ملی و بین المللی  شرکت نکنیم و همایش های بین المللی در یزد برگزار نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: عنوان جهانی شهر یزد توریست و گردشگر جذب می کند اما حفظ آن هزینه دارد که باید با مدیریت آن را به خوبی انجام دهیم.

سفید تصریح کرد: مهاجرت بحث مهم دیگر در شهر یزد است و نمی شود که ده درصد شهر یزد غیر ایرانی و همین میزان نیز غیر یزدی باشد و در مورد رفع بیکاری و کار فارغ التحصیلان صحبت کرد اما باید توجه ویژه و برنامه ریزی در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نشاط اجتماعی امری مهم در جامعه است و این نشاط است که مردم روحیه کار و تلاش و امیدواری در خود بوجود می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: جمالی نژاد به عنوان شهردار ماندگار تاریخ یزد است که برای زیباسازی شهر کار کردند و شهرداری یزد را با روحیه کار همراه کرد و به بعد فرهنگی کار توجه ویژه ای کرد و فراتر توجه صرف به خدمات حرکت کردند.

کد خبر 797871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha