موزه فرش دستباف تبریز راه‌اندازی شود

جهانگیری، ایجاد موزه فرش دستباف و راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش را در راستای توسعه هنرصنعت فرش تبریز خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی جهانگیری» امروز در جمع فعالان هنر صنعت فرش دستباف تبریز اظهار داشت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران - تبریز از ۹ تا ۱۳ مرداد امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف عنوان کرد ویادآور شد: این نمایشگاه متمایز از سایر نمایشگاه‌های داخلی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری مطلوب اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف برای برگزاری باشکوه و مناسب این نمایشگاه، افزود: در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های متعددی همچون کارگاه‌های علمی، بازاریابی و حراجی در نظر گرفته شده و بزرگترین فرش ریزبافت به متراژ 600 مترمربع نیز در حاشیه آن رونمایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از اهداف اصلی نمایشگاه فرش تبریز، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در زمینه تولید و عرضه فرش است که در این راستا باید نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها نیز وارد عمل شوند.

جهانگیری، ایجاد موزه فرش دستباف و راه‌اندازی حراجی‌های بین‌المللی فرش را در راستای توسعه هنرصنعت فرش تبریز خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به جایگاه فرش تبریز در جهان، ایجاد چنین مراکزی ضروری است.

وی با بیان این‌که تبریز ظرفیت برگزاری حراجی‌های بین‎المللی فرش را دارد، افزود: تبریز می‎تواند پیشگام حراج مدرن بین‎المللی فرش شود و به این منظور به کمک شهرداری نیز نیاز دارد.

کد خبر 798865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha