اعلام ۱۰ جرم اصلی استان یزد که بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده اند

دهشیری ۱۰ جرم اصلی استان یزد که بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده اند را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « غلامعلی دهشیری » در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: حلقه اتصال مردم با دستگاه قضا، رسانه ها هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: شهید بهشتی خدمات زیادی را به کشور داشتند که راه اندازی و تاسیس دانشکده علوم قضایی و همچنین پلیس قضایی بوده است که این ها پایه های بسیار مناسبی برای دستگاه قضا بوده اند.

دهشیری تصریح کرد: در حوزه قضایی استان 15 حوزه و 106 شورای حل اختلاف فعال، 230 نفر قاضی داریم.

وی ادامه داد: پرونده های وارده از تیر 97 تا تیر 98 تعداد پروانده های وارده به محاکم بدوی 126 هزار و 546 فقره پرونده بوده که مختومه آن بیش از 125 هزار مورد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: دادسرای عمومی‌انقلاب نیز تعداد پرونده های وارده در تیرماه 98 نیز 64 هزار و 700 فقره بوده است.

دهشیری خاطرنشان کرد: در سال گذشته پرونده های وارده شوراها 61 هزار و 844 فقره  و امسال نیز 66 هزار فقره بوده است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل افزایش پرونده های وارده افزایش اعتماد عمومی‌در دستگاه قضا بوده اما دلایل واقعی آن افزایش قیمت ها و مشکلات اقتصادی و همچنین عدم آشنایی مردم با معاملات حقوقی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: 10 جرم اول استان سرقت مستوجب تعزیر، تصادفات، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، تخریب،  کلاهبرداری، نگهداری مواد مخدر، افترا است.

وی افزود: تشکیل شورای صلحی ویژه تصادفات یکی از اقدامات ما در دوره جدید است تا از این طریق بسیاری از مشکلات حل و فصل شود و پرونده در انجا تکمیل و به بیمه عودت داده شود و پرونده ورودی به دادگاه ها در این زمینه صفر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: ابلاغ الکترونیکی از دیگر اقدامات ما در استان است که تمام شعب دادگستری استان به آن مجهز شدند.

دهشیری تصریح کرد: دستور تشکیل نهاد میانجیگری کیفری اصحاب رسانه از اقدامات دیگر ما است که با توجه به فرهیختگی اصحاب رسانه سعی کرده ایم رسیدگی های لازم را داشته باشیم و از ظرفیت وکلا و حقوقدانان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جدید تلاش ما این است که نگذاریم شرکت ها باعث تعطیلی خط تولید شوند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: استان یزد با توجه به این که دقت وفرصت گذاری از ناحیه قضات در زمینه مهریه دارد سه درصد از زندانیان استان مربوط به آن هستند که برخی از آنها یزدی نیستند اما تلاش های متفاوتی در این زمینه شده است و سعی شده تا هم مرد و هم زن را در نظر بگیریم.

کد خبر 801697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha