تشکیل بیش از ۳ هزار پرونده در مباحث خانواده در دادگستری یزد

رحیمی زاده با اشاره به پرونده های وارده به استان یزد گفت: سال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده در مباحث خانواده در دادگستری یزد تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رحیمی زاده » در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:  در سال 97 در حوزه های مختلف برنامه داشتیم که 80 درصد آنها مربوط به فرهنگی بوده است.

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری یزد خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بحث خانواده حدود 3 هزار و 300 پرونده داشتیم که 179 دوره طرح آیینه برگزار کردیم که پس از آن تعداد 1200 پرونده پیگیر پرونده قضایی نشدند.

رحیمی زاده تصریح کرد: در راس معاونت پیشگیری، شورای پیشگیری است که سعی کرده ایم محدود به برنامه های تهران نباشیم و از ظرفیت این شورا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در بحث حقوقی قضایی دستورالعملی در زمینه تعویض پلاک ها داشتیم تا مردم به دستگاه قضایی مراجعه نکنند  که حدود یک هزار پرونده وارد دستگاه قضا نشد و در قالب این دستورالعمل با پلیس راهور مشکل خود را حل کردند.

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری یزد بیان کرد: زیرساخت داوری از اقدامات دیگر ما بود که از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی استفاده شد و بر این اساس از در سه ماهه اول سال 130 پرونده به مرحله داوری رسیده است.

کد خبر 801698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha