پدیده‌های اجتماعی با نگاه سیاسی مدیریت نمی‌شوند

عباسی در جمع قضات و وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان با نگاه سیاسی، امنیتی و قضایی مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمود عباسی» امروز(ششم تیر ماه ۹۸) در سومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در تبریز اظهار داشت: مدیریت آسیب‌های حوزه کودکان را باید به دست خود مردم و نهادهای برآمده از آنها حل کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تأکید بر این‌که پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان با نگاه سیاسی، امنیتی و قضایی مدیریت کرد، افزود: کودکان کار و کودک‌همسری از پدیده‌های اجتماعی هستند که اگر با نگاه سیاسی به آن نگاه کنیم، بدون توجه به علت، سعی در پاک کردن صورت مسأله خواهیم داشت.

عباسی با اشاره به این‌که اگر دولت‌ها مجری خوبی بودند، نباید اکنون شاهد تضییع حقوق کودکان در جامعه بودیم، افزود: دولت باید از تشکل‌های مردمی حمایت کند تا آنها نیز زبان خانواده‌ها و کودکان باشند.

وی با بیان این‌که امسال به عنوان سال تحول در حقوق کودک نامگذاری شده است، گفت: با نگاه علمی و همت بلند دست اندرکاران حقوق کودک باید گام های بلندی در راستای احقاق حقوق کودکان برداریم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: باید با یک حرکت جهادی و همفکری و همگرایی دستگاه ها، نهادها و تشکل های مردم نهاد و پای کار آمدن همه فعالان عرصه حقوق کودک، زمینه هماهنگی و تعامل سازنده را به نحو مطلوب بوجود بیاوریم و رسالت بزرگ حقوق کودکان را به دوش بکشیم.

 

آشنایی مردم با حقوق و تکالیف اجتماعی خود ضروری است

همچنین استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: نقش مهم ایمان و اعتقادات مردم این دیار در پایین بودن و کاهش روزافزون آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

«محمدرضا پورمحمدی» به رتبه دوم این استان در مقوله کودک‌همسری اشاره و تصریح کرد: این رتبه، زیبنده استانی چون آذربایجان شرقی نیست و آمار موجود در این زمینه باید به حداقل ممکن برسد.

وی، آشنایی مردم هر جامعه با حقوق و تکالیف خود را اصلی‌ترین شاخصه مدنیت در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه دانست و ادامه داد: هنوز در ارتباط با این مقوله، جایگاه و رتبه خوبی نداریم و باید کارهای ناتمام در این زمینه را نیز اجرا کنیم.

پورمحمدی بر ضرورت آموزش حقوق و تکالیف به افراد جامعه از سنین کودکی تاکید کرد و افزود: بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات اجتماعی موجود همچون گسست بین نسلی، نتیجه کمرنگ شدن نقش خانواده و مدرسه در تربیت کودکان و جایگزینی ابزارهایی همچون فضای مجازی به جای آن‌هاست.

کد خبر 803833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha