پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان مورد غفلت قرار گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: نباید از بحث پیشگیری، آموزش نیروی انسانی و پژوهش در حوزه سلامت غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» امروز(ششم تیر ماه ۹۸) در ششمین همایش خیرین سلامت در تبریز اظهار داشت: دولت باید برای همکاری با خیران چه در بخش سلامت و درمان و چه در حوزه مدرسه و مسکن سازی نهایت همکاری را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: ساخت مراکز درمانی، صدقه جاریه محسوب می شود؛ افراد خیر و نیک اندیشی که از مال خود می گذرند و در راه سلامت و معیشت و سعادت و رفاه دیگران هزینه می کنند، در واقع دنیا و آخرتشان را آباد می سازند.

وی تلاش برای رفع مشکلات مردم و فعالیت های عام المنفعه را تأکید  آموزه های دینی دانست و گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) برای ارتقای مکارم اخلاق بود و چه اخلاقی بالاتر از این که به همدیگر مهر بورزیم، محبت کنیم و به یاری نیازمندان و مستضعفان بشتابیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به گستردگی فعالیت مجمع خیران سلامت کشور؛ خواستار فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت در امور خیریه شد و خاطرنشان کرد: هرچند از نظر شمار تخت های بیمارستانی در مراکز درمانی کمبود وجود دارد اما نباید از بحث پیشگیری، آموزش نیروی انسانی و پژوهش در حوزه سلامت غفلت کنیم.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بهترین راه ارتقای سلامت، اقدامات پیشگیرانه است که از طریق تغذیه مناسب و ورزش همگانی محقق می شود، اما متاسفانه مشکلات کنونی کشور در این بخش باعث فشار آمدن به بخش های درمانی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: توجه به علم و پژوهش که اولین توصیه رهبر انقلاب در بیانیه فاخر گام دوم انقلاب است، باید مورد توجه مجمع خیران سلامت باشد؛ چراکه دانش، آشکار ترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

وی با اشاره به آثار و برکات توجه به تجهیز مراکز درمانی با استفاده از تولیدات داخلی گفت: تقویت اشتغال از راهکاری پیشگیرانه برای کاهش هزینه های بخش سلامت است، به طوری که وقتی جوانان در بخشی شاغل هستند حداقل از نظر سلامت روانی وضع خوبی خواهند داشت.

کد خبر 803832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha