ارسال ۶۹۷ اثر به دبیرخانه سومین دوره کتاب سال یزد

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به استقبال از سومین دوره کتاب سال یزد گفت: تعداد ۶۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال یزد ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، شهاب الدین وحیدی مهرجردی، دبیر سومین دوره کتاب سال استان یزد در مراسم اختتامیه سومین دوره کتاب سال یزد گفت: رشد، تعالی و توسعه هر جامعه ای منوط به فرهنگ آنجاست و فرهنگ هر جامعه ای نیز رشدش مبتنی بر عالمان و متفکران آن جامعه است که یافته های علمی خود را به صورت مکتوب در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

دبیر سومین دوره کتاب سال استان یزد افزود: کتاب سال نه تنها در ایران بلکه در جهان به منظور شناسایی نویسندگان و همچنین معرفی نویسندگان و در وهله سوم نیز تجلیل از افرادی که تمام سرمایه های خود را پشت میز و در کتابخانه ها قرار دارند، است.

وی ادامه داد: تجلیل از اهل قلم و معماران فکری هر جامعه ای هدف از این کتاب سال است.

حجت الاسلام وحیدی خاطرنشان کرد: فراخوان سومین دوره کتاب سال در سطح کشور و جهان ارائه شد که بالغ بر 697 کتاب به دبیرخانه ارسال شد و در داوری اول 402 کتاب به مرحله دوم راه پیدا کرد و در مرحله سوم نیز 27 کتاب انتخاب شد و پس از ارسال به خانه کتاب و داوری توسط 14 داور کشوری برگزیدگان انتخاب شدند.

وی گفت: ما جرات را داشتیم که کتاب هایی که توسط نویسندگان یزدی تالیف شده و به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرده توسط  داوران کتاب سال ارزیابی شود که به خوبی این امر صورت گرفت.

دبیر سومین دوره کتاب سال استان یزد ادامه داد:سال گذشته 430 کتاب ارسال شد و امسال ۶۹۷ کتاب ارسال شد و با وجود مشکلاتی از جمله گرانی کاغذ همراه بودیم اما امسال 62 درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: ساختاری و محتوایی دو ویژگی مهم کتاب های امسال بود که مورد بررسی داوران قرار گرفت.

وی افزود: در 12 حوزه کتاب به دبیرخانه ارسال شد که مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر سومین دوره کتاب سال استان یزد ادامه داد: در مورد زبان و زبانشناسی کتاب قابل توجهی نداشتیم و در علوم خاص از جمله زمین شناسی نیز کتاب کم و محسوس بود و در نسخ خطی نیز کتاب مهمی نداشتیم اما همانطور که یزد کتاب مذهبی است کتاب دینی بسیار خوب بود و در حوزه کودک و نوجوان نیز مورد استقبال قرار گرفت.

 

کد خبر 806880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha