مرحوم آذریزدی، بازآفرینی بزرگ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بود

جوادیان زاده با اشاره به آثار آذریزدی، گفت: آن مرحوم، بازآفرینی بزرگ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان‌زاده» در مراسم رویداد ادبی فرهنگی آذریزدی با حضور مسئولان استانی در محل حسینیه خرمشاه یزد گفت: مرحوم آذریزدی نشان پرافتخاری برای یزد بود که در طی سال ها و دهه‌ها چراغی برای ادبیات کودک و نوجوان بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: اگر تاریخ را مرور کنیم دهه 30، زمانی بوده که ادبیات کودک و نوجوان در جامعه وجود نداشته  و کمتر نویسنده ای حاضر شده که به عنوان نویسنده کودک و نوجوان معرفی شود اما آذریزدی با خلق آثاری جدید در این حوزه به صورت فعال و ماندگار وارد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: کسی که حوزه کودک و نوجوان را در دهه 30 و پس از آن جدی کرد، مرحوم آذریزدی بود و پس از او نیز شخصیت نویسنده کودک و نوجوان ایجاد شد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم نسل امروز را با منابع عظیم فرهنگی در گذشته همچون داستان‌های آذریزدی پیوند زنیم.

وی با اشاره به آثار مکتوب آذریزدی افزود: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب برای چندین نسل خاطرات زیبایی را دارد که در دوره‌های مختلف از آن استفاده کرده اند.

وی گفت: شخصیت آثار آذریزدی با شخصیت وی عجین بود و بیان وی نیز قصه بود که این نشان از تاثیرگذاری شخصیتی وی بر آثارش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد:آذریزدی، بازآفرین بزرگ بود.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم که تعدادی از رویدادهای خود را با نشان آذریزدی داشته باشیم و پایتخت کتاب ایران نیز عمدتا با نشان آذریزدی پیش رفته است.

وی گفت: جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک یکی از جشنواره‌هایی است که با محوریت آذریزدی برنامه ریزی شده که امیدواریم به زودی برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: سال گذشته در رقابت سنگین با بیش از 170 شهر،  یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد که در استان مجموعه فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت و  کم کم نتایج آن را شاهد هستیم که در آخرین پیمایش نشان داد به عنوان سومین استان کتابخوان کشور معرفی شده‌ایم.

وی ادامه داد: ثبت 1833 باشگاه کتابخوان در سطح استان و کسب رتبه برتر کشور، طرح مادران کتابخوان، سفیران دانایی با حضور بچه های کودکان کار، کاروان دانایی از جمله طرح‌های ما در طرح پایتخت کتاب ایران است.

 

 

 

کد خبر 807579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha