اصلاح ساختار بودجه دغدغه رهبری است/ شرایط فعلی بهترین موقعیت برای قطع وابستگی به نفت است

تابش با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه جزو دغدغه های مقام معظم رهبری است، گفت: شرایط فعلی بهترین موقعیت برای اصلاح ساختار بودجه و قطع وابستگی به نفت است.

«محمدرضا تابش» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث اصلاح ساختار بودجه گفت: بحث اصلاح ساختار موضوعی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن حساسیت داشتند و قطعا ایشان به دلیل اینکه هم در مسند اجرا و هم در حوزه امنیتی و دفاعی صاحب نظر هستند این موضوع را یک ضرورت تشخیص دادند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از گلوگاه هایی که باعث شده است کشور از نظر مدیریتی سیر قهقرایی پیدا کند و با هزینه های بسیار بالا اداره شود، ساختار معیوب بودجه است، این در حالی است که ما می توانیم پول های زیادی را به ویژه در نفت برای کشور حاصل می شود، صرف بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کنیم.

 

وی تصریح کرد: اراده مقام معظم رهبری در بحث اصلاح ساختار بودجه معطوف به این بود که بهترین فرصت برای این موضوع شرایط فعلی است. در حال حاضر دشمنان ما از حربه تحریم استفاده می کنند و با توجه به اینکه نفت در اقتصاد کشور ما تاثیرگذار است و باعث افزایش و کاهش قیمت دلار می شود، تحریم ها اثر خودش را می گذارد و این شرایط بهترین فرصت برای اصلاح ساختار بودجه و قطع وابستگی به نفت است.

 

وی خاطرنشان کرد: سالانه 980 هزار میلیارد تومان یارانه پیدا و پنهان بین مردم توزیع می شود و دهک های درآمدی بالا از این یارانه پنهان بهره بیشتری می برند، این در حالی است که دهک های پایین از آن بهره مند نیستند.

 

تابش گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کردند و دولت باید با استفاده از نظرات صاحب نظران، کارشناسان و کسانی که در این زمینه سر رشته داشتند طرح اولیه اصلاح ساختار بودجه را در شورای هماهنگی قوا ارایه و این شورا آن را تایید کرد.

 

عضو شورای پول و اعتبار بیان کرد: در واقع اصلاح ساختار بودجه در شورای هماهنگی سران سه قوه تایید، تصویب و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و الان برای چکش کاری و تبدیل شدن به قانون و سیر مراحل قانونی در مجلس مطرح شده است تا مجلس نیز نظر خود را بدهد و بعد این طرح برای اجرا ابلاغ شود./

کد خبر 809263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha