انقلاب اسلامی امروز هیمنه استکبار را به هم ریخته است

آیت الله ناصری یزید با اشاره به اتفاقات اخیر در زمینه نفتکش های انگلیسی گفت: انقلاب اسلامی امروز هیمنه استکبار را به هم ریخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» امروز در خطبه های نماز جمعه یزد ضمن گرامیداشت سالگرد نماز جمعه در استان یزد گفت: اولین حرکتی که پیامبر بعد از ورود به مدینه داشتند برپایی نماز جمعه بود که این نشان از اهمیت نماز جمعه در اسلام است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: برنامه هایی را خداوند گذاشته که مسلمانان همیشه با هم بوده و در هرفرصتی برنامه کمک به یکدیگر داشته باشند که نمونه آن حج، نماز عید فطر، نمازهای یومیه جماعت و نماز جمعه است.

وی گفت: در نماز جمعه شرایطی خاص دارد که مسلمانان باید بر این اساس وارد شده و خطبه خوانده شود که در آن مسائل مهم دنیا و مسلمانان بیان می شود.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: نماز جمعه مادامی که انسان گناهان کبیره را رها کنند، کفاره گناهان حساب می شود که مسلمانان باید در آن حضور پیدا کنند.

وی گفت: ایجاد روحیه انقلابی یکی دیگر از ویژگی های نماز جمعه است که در آن پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلابی صورت می گیرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: ما امروزه بعد از انقلاب اسلامی، عظمتی که مسلمان باید داشته باشد پیدا کردیم زیرا این انقلاب و حرکتی که بر مبنای اسلام و قرآن است باالگوی بزرگ خود امام حسین(ع)، ادامه انقلاب و اسلام را دارد.

آیت الله ناصری ادامه داد: نماز جمعه باید در مسیر فرهنگ، اقتصاد، تلاش، کوشش پیش برود و در مسیر حرکت دنیای امروز که می خواهد ما را از اسلام و سنت های پیامبر دور کند، ما باید در نماز جمعه با روحیه انقلابی با آنها مقابله کنیم.

وی گفت: ما باید همگی به خصوص نیروهای جوان در مسیر برگزاری نماز جمعه حرکت کنند و از این طریق قدرت و توانمندی ما در مقابل دشمنان بروز پیدا کند.

امام جمعه یزد با اشاره به نفتکش انگلیسی ادامه داد:  آمریکا و انگلیسی ها می خواستند که منطقه را برای ما ناامن کنند و ما را تحت فشار قرار دهند اما خداوند متعال با یاری ما تمامی نقشه های خود را نقش بر آب دیدند.

آیت الله ناصری ادامه داد: گرفتار شدن کشتی آنها بدترین گرفتاری آنها بود زیرا نقشه های آنها نقش بر آب شد و تمامی برنامه های آنها از بین رفت و هیمنه آنها از بین رفت که این ها لطف خداوند بود.

وی گفت: مسیر ما مسیر خدایی است و انقلاب ما نیز الهی و حرکتی به سوی خداوند متعال است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز تمامی کشورهای اسلامی و تمامی نویسندگان زبان تحسین را بر ما گشوده اند و بیان می کنند که ایران هیمنه استکبار را ریخته است.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: امروز نویسنده های عرب در کشورهای اسلامی و اروپایی بیان می کنند که ایران و مسلمانان ایرانی افتخاری برای اسلام هستند.

وی گفت: اگرچه شاهد دشمنی ها و تحریم ها هستیم اما ما باید وحدت داشته و در مقابل دشمنان بیایستیم.

 

 

کد خبر 814425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha