نگاه جناحی مانع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

پورمحمدی گفت: بیانیه گام دوم تاکید می کند که اگر توسعه را همه جانبه نبینیم و فقط نگاه جناحی داشته باشیم، سر به مقصود نمی رسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(۹ مرداد) در نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه شهری دو محور ارتقای کیفیت زندگی با لحاظ محیط زیست و پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر بدون ایجاد محدودیت برای آیندگان است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیانیه گام دوم مشترکات زیادی با توسعه پایدار دارد، افزود: اگر این تلفیق اتفاق بیفتد، توسعه پایدار به معنای واقعی شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم تاکید می کند که اگر توسعه را همه جانبه نبینیم و فقط نگاه جناحی داشته باشیم، سر به مقصود نمی رسانیم. لذا نگاه باید جامع باشد.

پورمحمدی نگاه به آینده را موضوع دیگری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از آینده شروع کنیم به امروز برسیم. در این نگاه انسان معمار آینده است و محکوم به جبر نیست.

وی تاکید بر مبانی و شعارهای انقلابی را یکی دیگر از نکات مهم بیانیه گام دوم نامید و گفت: اگر این شعار ها را مرور کنیم، چیزهایی نیستند که با گذشت زمان از بین بروند و باید در مسیر توسعه پایدار  به این مبانی پایبند بمانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه به گذشته و ترکیب آن با آینده تصریح کرد: در شهرسازی موضوعی تحت عنوان TND را داریم یعنی تلفیق ایده های نو و قدیمی، از این رو باید سنت و مدرنیته را تلفیق دهیم.

کد خبر 816605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha